در نگاه اول شاید فکر کنید که انتخاب تنقلات برای سفرهای تابستانی، کار خیلی سختی نیست. زیرا اکثر افراد تنقلات ناسالمی مثل چیپس و پفک را انتخاب می‌کنند یا تنها مقداری میوه با خود به سفر می‎برند. ولی در تابستان هوا بسیار گرم است و باید میان وعده‌هایی را به سفر ببرید که هضم ساده‌ای دارند، به بدن شما آبرسانی می‌کنند و انرژی‌تان را افزایش می‌دهند؛ در غیر این صورت به سادگی دچار بیماری‌های تابستانی می‌شوید.
به همین دلیل، ما قصد داریم در این مطلب انواع تنقلات ساده و خوشمزه در سفرهای تابستانی را معرفی کنیم و به بررسی بهترین نوشیدنی‌ها بپردازیم. تا انتهای مطلب همراه مجله بارجیل باشید.

تنقلات سالم در سفرهای تابستانی

ابتدا قصد داریم این مطلب را با لیست تنقلات سفر سالم و در دسترس شروع کنیم. البته با اینکه این تنقلات در دسترس هستند، ولی مواد مغذی زیادی دارند و حسابی به شما انرژی می‌دهند.

1. مخلوط آجیل و دانه‌های مغذی

اکثر آجیل‌ها و دانه‌ها، دارای منبع فوق العاده‌ای از پروتئین و فیبر هستند که می‌توانند انرژی واقعی مورد نیاز شما را افزایش دهد. به همین دلیل است که مخلوط‌های آجیل برای پیاده‌روی و سایر ماجراجویی‌های تابستانی بسیار محبوب هستند. خوردن آنها آسان است، از مواد مغذی زیادی تشکیل می‌شوند و به راحتی در کوله پشتی شما قرار می‌گیرند.

2. گرانولا بار

چند عدد گرانولا بار

اگر به دنبال تنقلات پروتئینی در سفرهای تابستانی هستید، گرانولا بار بهتری گزینه است. این خوراکی از مقدار زیادی پروتئین تشکیل می‌شود و حاوی مواد مغذی مختلفی است که همه آنها باعث شده‌اند گرانولا بار به یک خوراکی مفید و سیرکننده تبدیل شود. هر چیزی که با جو دوسر درست شده باشد، می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد. اگر کمی کره بادام زمینی هم به آن اضافه کنید، فوق‌العاده خوشمزه می‌شود. انوع گرانولا بار گزینه بسیار مناسبی برای سفرهای یک روزه با کوله پشتی هستند.

3. شکلات تلخ

اگر در طول سفر به شیرینی‌جات‌ میل دارید، بهتر است شکلات تلخ را انتخاب کنید. زیرا توصیه می‌شود که شیرینی‌های رایج را در سفر مصرف نکنید. آنها در زمان گرسنگی ابتدا قند خون شما را بالا می‌برند، ولی بعد از مدت کوتاهی دوباره گرسنه می‌شوید. اما شکلات تلخ 70 درصد، تنها کمی طعم شیرین دارد. در نتیجه، برای مدت بیشتری احساس سیری می‌کنید. بسته به برند تولیدکننده، 14 گرم شکلات تلخ تنها حدود 80 کالری دارد. همچنین، حاوی آنتی اکسیدان‌های ضروری و چربی‌های سالم است که به متابولیسم بدن شما کمک می‌کند. شکلات تلخ در دسترس است و برای تهیه آن نیازی نیست آماده‌سازی خاصی انجام دهید.

تنقلات کم‌کالری در سفرهای تابستانی

اگر شما دارای رژیم غذایی هستید و نمی‌خواهید در طول سفر دچار اضافه وزن شوید، گزینه‌های زیر کالری بسیاری کمی دارند و جزو بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند.

1. پاپ کورن

پاپ کورن یکی از تنقلات رژیمی برای سفرهای تابستانی است. زیرا نه تنها طعمی عالی دارد، بلکه کالری آن بسیار کم است. یعنی شما اگر 3 فنجان پر پاپ کورن هم بخورید، نهایتا شاید تنها 100 کالری به بدن‌تان برسد. ولی همین خوارکی با کالری کم، نوعی غلات کامل است و از فیبر زیادی تشکیل می‌شود. بنابراین کافیست در سفر کمی از آن را میل کنید تا گرسنگی شما برطرف شود. البته، پیشنهاد می‌کنیم پاپ کورن‌های خانگی را برای سفر در نظر بگیرید. زیرا انواع فروشگاهی، کره‌ای و نمکی هستند و بهتر است که در سفر نمک و چربی زیادی مصرف نکنید.

2. خیار و روغن زیتون

مقداری خیار برش داده شده با روغن زیتون و فلفل سیاه

در طول سفر خود اگر هوس یک چیز خوش طعم و خنک را داشتید، کافیست این ترکیب را امتحان کنید. مقداری خیار را برش بدهید، روی آن روغن زیتون بریزید و کمی آویشن خشک بپاشید. اضافه کردن روغن زیتون باعث خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود و در عین حال چربی‌های سالم را به بدن شما می‌رساند. یک فنجان خیار فقط 18 کالری دارد که هم شما را سیر می‌کند و هم باعث می‌شود که آب بدن شما در حین سفر تامین شود. این خوراکی کالری بسیار کمی دارد؛ ولی شما می‌توانید زیتون خود را به همراه ماست چکیده یا زیتون پروده استفاده کنید که در این صورت کالری آن بیشتر می‌شود.

3. تخم مرغ آب پز

وقتی صحبت از تنقلات خانگی برای سفرهای تابستانی می‌شود، بدون شک باید تخم مرغ آب پز را هم معرفی کنیم. با کمترین هزینه، می‌توانید غذاییی کامل و با ارزش تغذیه‌ای بالا داشته باشد. یک تخم مرغ آب پز تنها 71.5 کالری دارد؛ ولی به دلیل داشتن پروتئین بالا، به شما کمک می‌کند تا چند ساعت احساس گرسنگی نکنید. مخصوصا اگر ورزشکار هستید و رژیم غذایی مخصوصی را رعایت می‌کنید، تخم مرغ آب پز را هم در لیست خود قرار دهید.

تنقلات مناسب کودکان در سفرهای تابستانی

یکی از سخت‌ترین بخش‌های سفر برای پدر و مادرها، این است که به کودکان خود غذا بدهند. زیرا آنها مدام گرسنه می‌شوند و هوس غذاهای ناسالم می‌کنند. ولی شما باید به خوراکی‌های سالم خود تنوع بدهید تا فرزندتان به دنبال چیپس و پفک نباشد. انواع میوه تازه و بیسکوییت، رایج‌ترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید آنها را آماده کنید. ولی ما قصد داریم چند تنقلات خاص را معرفی کنیم.

1. موز با شکلات

کمتر بچه‌ای را می‌توانیم پیدا کنیم که عاشق شکلات نباشد. ولی بهتر است که در سفرهای تابستانی فقط شکلات‌های شیرین را برای تنقلات آنها آماده نکنید. همانطور که گفتیم، شیرینی‌جات ارزش غذایی خیلی زیادی ندارد و به یکباره موجب گرسنگی افراد می‌شوند. به جای شکلاتِ تنها، می‌توانید کمی شکلات تلخ را ذوب کنید و موزهای برش خورده و یخ زده را داخل آن فرو کنید. البته دوباره می‌توانید آنها را فریزر قرار دهید و روز مسافرت در ماشین بگذارید. این یکی از تنقلات مغذی در سفرهای تابستان است که بزرگسالان هم می‌توانند آن را میل کنند.

2. لواشک

لواشک یک خوارکی جذاب و ساده است که طرفداران زیادی از جمله کودکان را به خود اختصاص می‌دهد. جالب است بدانید که انواع لواشک خانگی، علاوه بر لذت بخش و خوشمزه بودن، خواص بی‌شماری برای سلامتی بچه‌ها دارند. با وجود انواع لواشک، بهتر است برای سفر از طعم‌های شیرین استفاده کنید؛ زیرا طعم ترش باعث گرسنگی در طول سفر می‎شود. انبه، زردآلو، گیلاس، خرمالو، سیب و شلیل، جزو میوه‌هایی هستند که لواشکِ آنها طعمی شیرین و گاهی ملس دارد. البته حتما لواشک را از مکان بهداشتی تهیه کنید و در طول سفر تنها مقدار کمی را به کودک خود بدهید. زیرا اگر در حد زیاد مصرف شود، ممکن است مشکلات گوارشی به وجود بیاورد.

3. انرژی بال

اگر به دنبال بمب انرژی برای فرزندتان هستید، انرژی بال را اصلا از دست ندهید. در این خوراکی معمولا کره آجیل، شربت افرا، میوه خشک، جوی دوسر، آجیل، شکلات و … به کار می‌رود. این گلوله‌های خوشمزه با توجه به مواد اولیه مورد استفاده در آنها، از چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین تشکیل می‌شوند. با توجه به اینکه بچه‌ها عاشق شکلات هستند، بدون شک از این خوراکی هم استقبال می‌کنند. از طرفی، تنها چند انرژی بال باعث می‌شوند که بچه‌ها برای مدت بیشتری سیر بمانند.

تنقلات مناسب برای سفرهای جاده‌ای تابستانی

تا به اینجای متن، ما انواع تنقلات ساده و خوشمزه برای سفرهای تابستانی را معرفی کردیم که می‌توانید آنها را در سفر هوایی یا با کوله پشتی هم مصرف کنید. ولی اگر در سفرتان خودروی شخصی دارید، کولر روشن است یا یخچال مسافرتی پر از یخ دارید، می‌توانی خوراکی‌های دیگری را هم به همراه داشته باشید. در غیر این صورت، بهتر است آنها را حمل نکنید. زیرا در گرمای تابستان زود فاسد می‌شوند.

1. پنیر

مقداری کراکر با پنیر خامه ای و خیار

پنیر یکی از بهترین تنقلات برای سفرهای تابستانی محسوب می‌شود و در بسیاری از سالادها و غذاهای تابستانی هم مصرف می‌شود. شما می‌توانید پنیر را به صورت مکعبی یا بر روی سیخ چوبی، قرار دهید و در زمان گرسنگی به سادگی یک تکه از آن را میل کنید. البته، شما می‌توانید پنیر خامه‌ای را با کراکر، خیار یا انگور مخلوط کنید تا میان‌وعده دلچسب‌تری در سفر داشته باشید.

2. کره بادام زمینی

بادام زمینی به تنهایی از پروتئین زیادی تشکیل می‌شود؛ بنابراین، یک افزودنی سالم برای انواع غذا به شمار می‌رود. این خوراکی می‌تواند هر میان وعده‌ای را سالم‌تر کند و پروتئین آن را افزایش دهد. در سفر خود کافیست کمی کره بادام زمینی بر روی سیب بمالید و میل کنید. همان یک تکه، شما را تا مدتی سیر نگه می‌دارد.

3. بیسکوییت با دیپ ماست

در سفرهای جاده‌ای تابستانی، باید از خوراکی‌هایی بسیار خنک استفاده کنید. ماست چکیده یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید چندین غذای مختلف درست کنید. کافیست مقداری ماست چکیده، زیتون خرد شده، فلفل دلمه‌ای و سبزیجات معطر را مخلوط کنید تا یک دیپ خوشمزه تشکیل شود. در حین سفرهای طولانی می‌توانید مقداری بیسکوییت، کراکر یا سیب را داخل آن بزنید و میل کنید. این خوراکی بسیار مغذی است و به شما انرژی خوبی می‌دهد.

نوشیدنی‌های خنک که در سفرهای تابستانی باید همراه داشته باشید

ما پیش‌تر در بارجیل انواع نوشیدنی تابستان را معرفی کرده‌ایم که شما می‌توانید آنها در فلاسک خود بریزد و در طول سفر میل کنید. با اینکه چای، قهوه و نوشیدنی‌هایی مثل شربت خاکشیر جزو گزینه‌های اصلی برای سفر تابستانی هستند، ولی ما در ادامه چند نوشیدنی جدیدتر را معرفی می‌کنیم.

1. آب هندوانه

هندوانه سرشار از آب است و به شما در رفع خستگی کمک می‌کند. اگر در سفر احساس خستگی کردید، مقداری آب هندوانه خنک میل کنید تا سریعا انرژی شما را افزایش دهد. آب هندوانه علاوه بر کمک به هیدراتاسیون، فیبر زیادی دارد و به بهبود هضم غذا نیز کمک می‌کند.

2. لیموناد

یک لیوان لیمونائ و شربت شکر و لیمو

لیموناد ترکیبی از آب لیمو، شکر و آب است و بهترین راه برای هیدراته ماندن در طول یک سفر طولانی محسوب می‌شود. لیموترش حاوی ویتامین C است که از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند و باعث ترشح شیره‌های گوارشی می‌شود. در نتیجه، از سو هاضمه جلوگیری می‌کند. لیموناد نیز یک نوشیدنی انرژی‌زا کم کالری است. البته سعی کنید شکر کمی داخل آن بریزید یا از عسل استفاده کنید.

3. آب هویج با لیمو و زنجبیل

این نوشیدنی ترکیبی از مواد مغذی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن، از بیمار شدن در طول سفر جلوگیری می‌کند. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و به پاکسازی بدن و کاهش حالت تهوع کمک می‌کند. اگر در حین سفر دچار حالت تهوع می‌شوید، پس این نوشیدنی را به همراه داشته باشید.

بهترین تنقلات سفر را از بارجیل بخرید

همانطور که مطالعه کردید، در بسیاری از این تنقلات انواع آجیل و خشکبار مصرف می‌شوند. شما می‌توانید انواع آجیل با کیفیت را از بارجیل با قیمت مناسب تهیه کنید. تمامی محصولات با بهترین بسته‌بندی به سراسر کشور ارسال می‌شوند.

منبع: theturquoisetable.com | store.google.com | lifesum.com