تابستان بهترین زمان برای برگزاری مهمانی دلخواه شماست! آیا شما هم مثل ما عاشق مهمانی‌های فضای باز و خوش آب و هوا هستید؟ آیا شما هم از تماشای یک میز بزرگ از خوراکی‌های خوش‌رنگ و لعاب لذت می‌برید؟ و در نهایت، آیا شما هم عاشق میزبانی مهمانی‌های تابستانه هستید؟ اگر پاسختان به همه این سوالات یک بله قاطعانه است، شک نکنید که باید ده دقیقه از زمانتان را به مطالعه این مطلب از مجله بارجیل اختصاص دهید. این مقاله یک راهنمای کامل از نکات برگزاری مهمانی تابستانی است؛ از ایده‌های دکور و تزئینات تا آموزش خوراکی‌های خنک تابستانه. بنابراین از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

انتخاب مکان مناسب برای مهمانی تابستانی

پیش از آنکه تاریخ مهمانی تابستانی را قطعی کنید یا شروع به دعوت مهمان‌ها کنید، انتخاب مکان مناسب برای مهمانی تابستانی ضروری است. برای راه‌اندازی یک مهمانی تابستانی بی‌نقص، یک مکان راحت برای نشستن، خوردن، نوشیدن و معاشرت مهمانان شما ضروری است. به احتمال زیاد چون تابستان است، مهمانی شما در بیرون از خانه برگزار می‌شود. بنابراین قدم‌های زیر را به خوبی بردارید.

  • حیاط خود را مرتب کنید.
  • مطمئن شوید که فضای برگزاری مهمانی چمن‌زنی شده و خالی از زباله، ابزار و اسباب‌بازی باشد.
  • از مکان‌هایی در خانه که مهمانان ممکن است در آن حضور داشته باشند، مانند ورودی، آشپزخانه و دستشویی غافل نشوید و مطمئن شوید که همگی تمیز و مرتب هستند.
  • به تعداد کافی صندلی برای مهمانان خود در نظر بگیرید.
  • اگر کمبود میز یا صندلی دارید، اجاره، قرض‌گرفتن از دوستان و آشنایان و البته تهیه چند پتو، بالش و زیرانداز نیز می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد.
  • اگر مهمانی شما در شب برگزار می‌شود یا تا پس از غروب آفتاب ادامه خواهد داشت، از تهیه نور خوب برای محیط غافل نشوید.

دکوراسیون و تزئینات تابستانی: ایده‌هایی برای زیباسازی فضا

دکوراسیون و تزئینات، روح مهمانی تابستانی شما خواهند بود. بنابراین هزینه برای چیدمان فضا را دست کم نگیرید. البته نیازی به پرداخت هزینه بالا برای خرید رومیزی‌های نفیس و صندلی‌های راحتی گران‌قیمت نیست. با کمی خلاقیت، می‌توانید حس سرزندگی، راحتی و خودمانی‌بودن را به مهمانی تابستانه‌تان دعوت کنید. 

پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد یک حس راحت و خودمانی، از کاغذهای کاهی قهوه‌ای برای پوشش میزهای خود استفاده کنید. چند ریسه رنگارنگ، بادکنک رنگی و کوسن راحت می‌تواند رنگ‌های بیشتری به مهمانی شما تزریق کند.

یک میز چوبی در طبیعت با تزئین ریسه‌های رنگی و بادکنک

پیشنهاد می‌کنیم حتما طبیعت را در دکوراسیون مهمانی تابستانی خود بگنجانید. در بطری‌های خالی شیشه‌ای، سبدهای حصیری یا شیشه‌های طلقی ارزان‌قیمت می‌توانید انواع گل‌ و گیاهان زیبا را تزئین کرده و وارد مهمانی خود کنید.

ترکیب گل و سفره و دکور در مهمانی تابستانی

همانطور که در بخش قبل گفتیم، اگر انتظار دارید که مهمانی شما بعد از تاریکی هوا همچنان قدرتمند ادامه پیدا کند، حتماً برای روشنایی محیط برنامه‌ریزی کنید. چراغ‌های سفید رشته‌ای روی نرده‌ها، حصارها یا روی درختان حیاط برای روشن‌کردن شب و ایجاد فضایی دنج بی‌نظیر هستند. بسیاری از افراد روشن‌کردن آتش را ترجیح می‌دهند. اگرچه آتش بسیار دلپذیر و دوست‌داشتنی است اما با خطرات مختلف، بو و دود زیاد فراهم است. بنابراین اگر می‌خواهید از شعله‌های آتش دور بمانید شمع‌های باتری‌خور، فانوس‌های شارژی و چراغ‌های نفتی مادربزرگ‌هایمان گزینه‌های دوست‌داشتنی و زیبایی هستند.

نورپردازی مهمانی تابستانی در شب با ریسه‌های سفید

رنگ‌ها را فراموش نکنید. این رنگ‌ها علاوه‌بر تزئینات و دکوراسیون شما می‌توانند در خوراکی‌ها نیز حضور داشته باشند. سالادهای رنگی، میوه‌های خوشمزه تابستانی، بستنی‌های خانگی خوشمزه برای تابستان و انواع نوشیدنی خنک با رنگ‌های قرمز و آبی و نارنجی، می‌تواند روح تازه‌ای به مهمانی شما ببخشند.

یک میز با رومیزی آبی از انواع میوه و آبمیوه‌های رنگی تابستانه

تم‌های جذاب برای مهمانی تابستانی

اگر در انتخاب یک دکوراسیون عالی برای مهمانی تابستانی خود دو به شک هستید، بهترین و ساده‌ترین راه انتخاب یک تم کلی است. ما در ادامه چند تم مناسب برای تابستان را به شما معرفی کنیم اما پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب یا حتی تلفیق این تم‌ها با یکدیگر خلاقیت به خرج دهید و با توجه به مکان برگزاری مهمانی، خودتان آیتم‌های معرفی‌شده را کم و زیاد کنید.

تم استوایی یا هاوایی

اگر طرفدار مهمانی‌های شلوغ، پرانرژی و پرسر و صدا هستید، بهترین انتخاب، تم‌های هاوایی و استوایی است.

لباس‌های گل‌دار، دکوراسیون نارگیل و آناناس و انواع موکتل خوشمزه گرمسیری به مهمانی تابستانی شما حال و هوای جزایر هاوایی را خواهد داد. موسیقی شاد و پرانرژی هم نقش مهمی در این تم دارد. شما می‌توانید برای تزئین و دکوراسیون مهمانی با این تم از گیاهان سبز، پاپیروس، میوه‌های استوایی و حیوانات پلاستیکی (مثل طوطی و مار) کمک بگیرید تا به راحتی فضای جنگل‌های بارانی استوایی را برای مهمانان عزیزتان تداعی کنید.

یک منوی عجیب و غریب و غیر معمول، می‌تواند بهترین مکمل این مهمانی باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه خوراکی‌های مهمانی به سراغ میوه‌های استوایی مانند آناناس و نارگیل و کوکتل‌های رنگی بروید.

تم بوهو

تم بوهو یا بوهمیان با الهام از سبک زندگی آزاد و هنری و شامل استفاده از لوازم دست‌دوز، پارچه‌های طبیعی و رنگ‌های خنثی است. اگر شما هم جزو طرفداران سادگی و صمیمیت در مهمانی‌های تابستانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه دکوراسیون مهمانی تابستانی با تم بوهو به سراغ فرش‌های طرح‌دار، بالشتک‌های رنگارنگ، فانوس‌های روشن و پارچه‌های حریر آویزان‌شده در فضا بروید. همچنین لباس‌های آزاد و گشاد، جواهرات دست‌ساز، هدبندهای گل‌دار و موهای باز و طبیعی می‌تواند انتخابی عالی برای همراه‌شدن با این تم دوست‌داشتنی باشد. معمولا موسیقی در مهمانی‌های بوهو به اندازه دکوراسیون ساده و آرام است. بنابراین می‌توانید از یک دستگاه پخش ساده، کمی موسیقی موسیقی‌های فولک و آکوستیک یا موسیقی‌های محلی جنوبی پخش کنید.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب غذاها و نوشیدنی‌ به سراغ گزینه‌های سبک و طبیعی بروید. سالاد‌های رنگارنگ، نوشیدنی‌های گیاهی و میوه‌های تازه، بهترین گزینه‌ها هستند. همچنین ظرف‌هایی از تنقلات ساده و خوشمزه در گوشه و کنار مهمانی، می‌توانند ساعات دور هم بودن را برای مهمانان شما لذت‌بخش‌تر کنند.

مهمانی تابستانی با تم گل‌آرایی

به دنبال یک فضای مجلل اما خودمانی هستید؟ گل‌آرایی قطعا نجات‌دهنده ایده‌های شما خواهد بود. تم گل‌آرایی با استفاده از انواع گل‌های تازه و رنگارنگ، فضایی شاد و زیبا ایجاد می‌کند. استفاده گسترده از گل‌ها در همه جا، از گل‌آرایی روی میزها تا گلدان‌های بزرگ در گوشه‌ها می‌تواند یک راهکار بسیار زیبا برای دکوراسیون مهمانی تابستانی شما باشد. همچنین پارچه‌های گل‌دار و رومیزی‌های زیبا، لباس‌های رنگارنگ، تاج‌های گل برای مهمانان و استفاده از اکسسوری‌های گل‌دار نیز سایر پیشنهادهای ما به شما هستند.

منوی مهمانی با تم گل‌آرایی قطعا باید سرشار از گل و گیاه باشد. غذاها و نوشیدنی‌هایی که با گل‌های خوراکی تزئین شده‌اند، مثل نوشیدنی‌های میوه‌ای با گل‌های تازه و دسرهای گل‌دار انتخاب‌های بی‌نظیری هستند. دمنوش‌های خنک با گل‌ و گیاه‌های طبیعی نیز می‌توانند احساسی آرام و خوشایند به مهمانانتان منتقل کنند.

تم ساحلی

بدون شک بهترین زمان جشن‌گرفتن در کنار دریا، تابستان است. اما اگر فرصت کافی برای رفتن به ساحل را ندارید یا مهمانی در فضای خصوصی را ترجیح می‌دهید، باز هم نیازی نیست از لذت دریا محروم بمانید. تم ساحلی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین تم‌های مهمانی تابستان است که شامل تزئینات دریایی مانند شن و ماسه، صدف‌های دریایی، چترهای ساحلی و صندلی‌های راحتی است. لباس‌های راحتی مانند مایو و شلوارک و نوشیدنی‌های خنک مثل آبمیوه‌های گازدار به این تم هماهنگی می‌بخشند.

استفاده از رنگ‌های سفید، آبی و قهوه‌ای در دکوراسیون، لباس‌ها و حتی نوشیدنی‌ها و غذاها حال و هوای خنک و آرامش‌بخش دریا را ایجاد می‌کند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از تورهای ماهیگیری و نورپردازی ملایم نیز غافل نشوید.

تم کلاسیک تابستانی

اگر تا این بخش از مطلب، هنوز تم دلخواهتان را پیدا نکرده‌اید، شاید بهتر است حال و هوای کلاسیک مهمانی را امتحان کنید. تم کلاسیک با استفاده از عناصر ساده و شیک، حس و حال یک تابستان مجلل و آرامش‌بخش را القا می‌کند. معمولا در دکوراسیون این تم از رنگ‌های روشن و خنثی مثل سفید، بژ و آبی روشن استفاده می‌شود و پارچه‌های کتانی و چوب‌های طبیعی در دکور نقش ویژه‌ای دارند. لباس‌های کلاسیک و شیک مانند پیراهن‌های سفید نخی، دامن‌های گل‌دار، کلاه‌های حصیری و عینک‌های آفتابی کلاسیک نیز بسیار در کنار چنین دکوراسیونی زیبا می‌شوند.

اگر این تم را برای مهمانی خود می‌پسندید بهتر است در انتخاب غذا به سراغ پیش‌غذاهای سبک و خنک مثل سالادهای میوه، ساندویچ‌های ساده و نوشیدنی‌های خنک مانند لیموناد بروید. همچنین تنقلاتی مثل آجیل و میوه خشک با ظاهر زیبا و طعم بی‌نظیر خود می‌توانند مناسب جشن شما باشند.

تم کارناوال

بهترین زمان جشن‌گرفتن و برپایی کارناوال در همه‌جای دنیا، تابستان است. اگر شما هم می‌خواهید از این موج شادی عقب نمانید، بد نیست به فکر برگزاری یک مهمانی با تم کارناوال باشید. این تم یک ایده عالی برای بزرگسالان یا خانواده‌های بچه‌دار است. در این مدل مهمانی دکوراسیون شما باید شامل یک چادر سیرک، بند و چراغ‌های رشته‌ای، رنگ‌های زنده و پرانرژی، بانداناها، نوارهای رنگی و تزئینات فلورسنت باشد. همچنین موسیقی زنده و دی‌جی هم می‌تواند مهمانی شما را کامل‌تر کند. پیشنهاد می‌کنیم به کمک لباس‌های رنگارنگ و ماسک‌های مختلف بامزه و البته بازی‌های دسته‌جمعی، مهمانی تابستانی خود را فراموش‌نشدنی‌تر از همیشه کنید.

منوی شما باید روی اصول اولیه کارناوال و سرگرمی مانند پاپ کورن، آب نبات، پشمک، انواع مغزها و چیپس تمرکز داشته باشد. همچنین انواع ساندویچ و خوراکی‌های سوخاری نیز می‌تواند غذاهای محبوب این تم باشد.

انتخاب منو: غذاها و نوشیدنی‌های مناسب برای مهمانی تابستانی

حالا که دکوراسیون و تم مهمانی را انتخاب کردیم، نوبت تهیه یک منوی کامل از غذاها و نوشیدنی‌های مهمانی تابستانی است. پیشنهاد می‌کنیم خوراکی‌های ساده، سبک و با تنوع بالاتر را انتخاب کنید تا طیف بیشتری از علایق مهمانان را پوشش دهید. در ادامه ما علاوه‌بر معرفی چند نمونه از هر بخش منوی غذایی، راهنماهای مناسب طرز تهیه دسرهای تابستانی و خوراکی‌های دیگر را هم معرفی خواهیم کرد.

۵ نوع غذای سبک مناسب مهمانی تابستانی

سالاد کاپریس

مواد لازم: گوجه‌فرنگی، پنیر موزارلا تازه، برگ‌های ریحان تازه، روغن زیتون، نمک و فلفل

طرز تهیه: گوجه‌فرنگی و پنیر موزارلا را به برش‌های نازک تقسیم کرده و به صورت لایه‌لایه با برگ‌های ریحان روی بشقاب بچینید. سپس با کمی روغن زیتون، نمک و فلفل تزئین کنید.

سالاد کینوا با سبزیجات

مواد لازم: کینوا پخته، خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، پیاز قرمز، جعفری، نعناع، آب لیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل

طرز تهیه: کینوا را با سبزیجات خردشده مخلوط کنید و با آب لیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل مزه‌دار کنید. جعفری و نعناع را هم به سالاد اضافه کنید. اگر طرفدار این دسته از غذاهای سبک و خوشمزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله انواع سالاد تابستانی بزنید.

ماست و خیار

مواد لازم: ماست چکیده، خیار رنده‌شده، سیر له‌شده، گردو، نمک، نعناع خشک یا تازه

طرز تهیه: خیار رنده‌شده و سیر له‌شده را به ماست چکیده اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را با نمک و نعناع و کمی گردوی خردشده مخلوط کرده و برای طعم بیشتر، کمی روغن زیتون اضافه کنید.

ماست و خیار در کنار نان بربری

سالاد ماکارونی

مواد لازم: پاستای پخته، گوجه‌فرنگی خشک‌شده، زیتون سیاه، فلفل دلمه‌ای، پنیر فتا، برگ‌های ریحان، روغن زیتون، سرکه بالزامیک، نمک و فلفل

طرز تهیه: پاستای پخته را با گوجه‌فرنگی خشک شده، زیتون، فلفل دلمه‌ای خرد شده و پنیر فتا مخلوط کنید. روغن زیتون، سرکه بالزامیک، نمک و فلفل را اضافه کرده و با برگ‌های ریحان تزئین کنید.

رپ مرغ و سبزیجات

مواد لازم: نان تورتیلا، فیله مرغ پخته و خردشده، هویج رنده‌شده، فلفل دلمه‌ای خردشده، خیار، برگ‌های کاهو، سس ماست یا سس رنچ

طرز تهیه: نان تورتیلا را با سس ماست یا سس رنچ بپوشانید. مرغ و سبزیجات را روی نان بچینید و سپس نان را رول کنید و به قطعات کوچک برش دهید.

۵ نوع نوشیدنی خنک ویژه مهمانی های تابستانی 

لیموناد تازه

مواد لازم: آب لیمو تازه، شکر، آب سرد، یخ، برگ‌های نعناع (برای تزئین)

طرز تهیه: آب لیمو را با شکر مخلوط کنید تا شکر حل شود. آب سرد و یخ را اضافه کرده و مخلوط کنید. نوشیدنی را در لیوان‌های شیشه‌ای سرو کنید و با برگ‌های نعناع تزئین کنید. ما در مقالات دیگر بارجیل نیز به شما طرز تهیه بهترین نوشیدنی‌های خنک و لذیذ برای روزهای گرم تابستان را یاد می‌دهیم. 

موهیتو

مواد لازم: آب لیمو تازه، شکر، برگ‌های نعناع تازه، آب گازدار، یخ

طرز تهیه: برگ‌های نعناع و شکر را در لیوانی با هم مخلوط کرده و کمی له کنید تا عطر نعناع آزاد شود. آب لیمو و یخ را اضافه کرده و سپس آب گازدار را به لیوان اضافه کنید. هم بزنید و با برگ‌های نعناع تزئین کنید.

اسموتی توت فرنگی

مواد لازم: توت‌فرنگی تازه، موز، ماست یونانی، عسل، یخ

طرز تهیه: توت‌فرنگی، موز، ماست یونانی و عسل را در مخلوط‌کن ریخته و مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. یخ را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. نوشیدنی را در لیوان‌های بلند سرو کنید.

آب هندوانه و نعناع

مواد لازم: هندوانه خردشده، آب لیمو تازه، برگ‌های نعناع تازه، یخ

طرز تهیه: هندوانه را در مخلوط‌کن ریخته و مخلوط کنید تا به حالت مایع درآید. آب لیمو و برگ‌های نعناع را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. نوشیدنی را از صافی رد کرده و در لیوان‌های بلند با یخ سرو کنید. می‌توانید با برگ‌های نعناع و برش‌های لیمو تزئین کنید.

یک لیوان نوشیدنی هندوانه با تزئین برگ نعناع

شربت بهار نارنج

مواد لازم: عرق بهار نارنج: 1 لیوان، شکر: 1 لیوان، آب: 2 لیوان، آب لیمو تازه: 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)، یخ: به میزان لازم، برگ‌های نعناع تازه یا گلبرگ‌های گل محمدی (برای تزئین)

طرز تهیه: شکر و آب را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود و شربت به جوش بیاید. اجازه دهید شربت چند دقیقه بجوشد تا کمی غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

عرق بهار نارنج را به شربت خنک‌شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در صورت تمایل، آب لیمو تازه را نیز اضافه کنید تا شربت کمی طعم ترش و تازه‌تری بگیرد. لیوان‌ها را با یخ پر کنید و شربت بهار نارنج را روی یخ‌ها بریزید. می‌توانید با برگ‌های نعناع تازه یا گلبرگ‌های گل محمدی شربت را تزئین کنید تا جلوه‌ای زیباتر به شربت بدهید.

اگر احساس می‌کنید شربت انتخاب مناسبی برای مهمانی تابستانی شما خواهد بود، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی هم به دستور تهیه انواع نوشیدنی‌های خنکی که با تخم شربتی می‌شود درست کرد بیندازید.

۵ نوع دسر محبوب ویژه فصل تابستان

ماست میوه‌ای

 مواد لازم: ماست یونانی، میوه‌های تازه (مانند توت‌فرنگی، شاه توت، گیلاس بدون هسته و شلیل)، عسل، گرانولا

طرز تهیه: ماست یونانی را لایه‌لایه با میوه‌های تازه و گرانولا در لیوان‌های شیشه‌ای بچینید و با عسل شیرین کنید.

ژله میوه‌ای

مواد لازم: پودر ژله، آب، میوه‌های تازه (مانند موز، توت‌فرنگی، پرتقال)

طرز تهیه: پودر ژله را طبق دستورالعمل بسته با آب مخلوط کرده و در قالب بریزید. قبل از سردشدن، میوه‌های خردشده را به ژله اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

بستنی خانگی

 مواد لازم: شیر، شکر، وانیل، خامه، میوه‌های تازه (برای طعم‌دهی)

 طرز تهیه: شیر، شکر، وانیل و خامه را مخلوط کرده و در دستگاه بستنی‌ساز بریزید. می‌توانید قطعات میوه‌های تازه را به مخلوط اضافه کنید و پس از آماده‌شدن در فریزر قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم مثل ما عاشق طعم شیرین و خنکی مطبوع بستنی هستید، از انواع ترکیب بستنی با قهوه (نوشیدنی + دسر) غافل نشوید.

پودینگ چیا با میوه

 مواد لازم: دانه چیا، شیر (یا شیر گیاهی)، عسل، وانیل، میوه‌های تازه دلخواه

طرز تهیه: دانه‌های چیا را با شیر وانیل و عسل مخلوط کرده و در یخچال بگذارید تا پودینگ شود. سپس با میوه‌های تازه تزئین کنید.

دو لیوان پودینگ چیا با تزئین میوه

پای میوه‌ای بدون پخت

مواد لازم: بیسکویت خردشده، کره ذوب‌شده، پنیر خامه‌ای، خامه، شکر، وانیل، میوه‌های تازه (مانند توت‌فرنگی، هلو، شبرنگ)

طرز تهیه: بیسکویت خردشده را با کره ذوب‌شده مخلوط کرده و در ته قالب فشرده کنید. پنیر خامه‌ای، خامه، شکر و وانیل را مخلوط کرده و روی بیسکویت بریزید. میوه‌های تازه را روی پنیر قرار دهید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود. برای یادگیری دسرهای تابستانی بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مطلب دستور پخت شیرینی‌های تابستانی با استفاده از آجیل را مطالعه کنید.

برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و بازی‌های تابستانی

احتمال می‌دهیم که با خواندن مطلب تا به این قسمت، کلیتی از منوی غذایی مهمانی تابستانیتان را نیز آماده کرده باشید. حالا باید به سراغ بهترین قسمت ماجرا، یعنی فعالیت‌ها و بازی‌ها برویم. در یک نگاه کلی، بهتر است لیستی از بازی‌های دلخواهتان را تهیه و لوازم مورد نیاز آن را آماده کنید. البته بهتر است زمانبندی دقیقی برای هر فعالیت نداشته باشید و اجازه دهید هر مهمان به هر شکلی که مایل است خوش بگذراند. با این حال وجود لوازم بازی در گوشه و کنار فضای مهمانی، می‌تواند آن‌ها را به خوش‌گذرانی بیشتر تشویق کند.

اگر مهمانی شما در فضای باز برگزار می‌شود، لازم است که نکات و توصیه‌هایی برای حفظ انرژی در فصل گرما را حتما به خاطر داشته باشید.

موسیقی و سرگرمی‌های مناسب برای جشن‌های تابستانی

انتخاب موسیقی برای جشن‌های تابستانی تا حد زیادی وابسته به تم مهمانی و حال و هوای جشن دارد. همانطور که در بخش اول گفتیم، برخی از مهمانی‌ها موسیقی بی‌کلام و آرام و برخی دیگر موسیقی‌های شاد و پرانرژی می‌طلبند. پیشنهاد می‌کنیم از یک بلندگوی بلوتوث بی سیم استفاده کنید و موزیکی را انتخاب کنید که سرگرم‌کننده و دلنشین باشد و نه خیلی بلند یا طاقت فرسا. اگر لیست پخش خود را قبل از مهمانی جمع‌آوری می‌کنید، مطمئن شوید که برای ساعت‌های کافی موسیقی برنامه‌ریزی کرده‌اید تا آهنگ‌ها تکرار نشوند. در ادامه ما یک لیست پیشنهادی از بازی‌ها و سرگرمی‌های مناسب مهمانی‌های تابستانی برای شما آماده کرده‌ایم.

  • بدمینتون
  • فریزبی
  • جنگ آب‌پاشی
  • پانتیومیم
  • هفت سنگ
  • بازی‌های بوردگیم
  • فوتبال دستی

نکات مهم برای برگزاری مهمانی در فضای باز

برگزاری مهمانی در فضای باز می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد، اما نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن برخی نکات مهم است. در ادامه به نکات مهم برای برگزاری مهمانی در فضای باز مانند پیشگیری از مشکلات آب و هوایی، مقابله با پشه و حشرات موذی و مقابله با آفتاب و گرما می‌پردازیم.

پیشگیری از مشکلات آب و هوایی در مهمانی تابستانی

  • وضعیت هوا را از چند روز قبل بررسی کنید و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. در صورت پیش‌بینی باران یا باد شدید، برنامه‌ریزی‌های جایگزین داشته باشید.
  • از چادرها، سایبان‌ها یا پناهگاه‌های موقت استفاده کنید تا در صورت نیاز مهمانان بتوانند از باران یا آفتاب شدید محافظت شوند.
  • در صورت سرد شدن هوا، از بخاری‌های پیک‌نیکی یا پتوها استفاده کنید و در صورت گرمای شدید، فن‌های قابل حمل یا دستگاه‌های خنک‌کننده فراهم کنید.

مقابله با پشه و حشره‌های مزاحم

  • از اسپری‌ها و لوسیون‌های دفع‌کننده حشرات استفاده کنید و آن‌ها را در دسترس مهمانان قرار دهید.
  • برای مناطق نشیمن از توری‌های پشه‌بند استفاده کنید.
  • از تجمع آب‌های راکد در اطراف مهمانی جلوگیری کنید زیرا پشه‌ها در این مکان‌ها تکثیر می‌شوند.

مقابله با آفتاب سوزان تابستان

  •  در برگزاری مهمانی خود از چترهای بزرگ، سایبان‌ها و چادرها برای ایجاد سایه استفاده کنید.
  • کرم‌های ضدآفتاب را در دسترس مهمانان قرار دهید و آن‌ها را تشویق کنید که از آن استفاده کنند.
  • کلاه‌ها و عینک‌های آفتابی را در اختیار مهمانان قرار دهید یا آن‌ها را تشویق کنید که خودشان بیاورند.
  • نوشیدنی‌های خنک و یخ‌زده مثل آب‌میوه‌های طبیعی و آب را به مهمانان ارائه دهید تا از گرمازدگی جلوگیری کنید.
  • پیش از برگزاری مهمانی، مطلب ​روش‌های مقابله با گرمازدگی در تابستان را مطالعه کنید.

کلام آخر؛ صفر تا صد برگزاری یک مهمانی تابستانی با بارجیل

در این مطلب از بارجیل صفر تا صد روش برگزاری یک مهمانی تابستانی را بررسی کردیم. با توجه به نکات گفته‌شده می‌توانید مهمانی تابستانی خود را به یک تجربه لذت‌بخش و خاطره‌انگیز تبدیل کنید. برنامه‌ریزی دقیق و توجه به جزئیات می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات احتمالی را به حداقل برسانید و مهمانان‌تان را شاد و راضی نگه دارید.

مهم‌ترین نکات برگزاری مهمانی تابستانی آن است که به مهمانان خود کمک کنید تا برای آفتاب داغ و پشه‌های مزاحم آماده شوند. شما می‌توانید مکانی برای قراردادن سبدی پر از کرم ضد آفتاب و اسپری حشرات ایجاد کنید که در دسترس همه باشد. همچنین بهتر است برای زباله‌ها و مواد بازیافتی نیز برنامه‌ریزی کنید. سبدها یا سطل‌های دردار با کیسه زباله بهترین انتخاب هستند تا بتوانید همه چیز را تمیز و محفوظ نگه دارید. به نظر شما چه نکات دیگری می‌تواند به برگزاری یک مهمانی تابستانی عالی کمک‌کننده باشد؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چگونه با کمترین هزینه یک مهمانی تابستانی برگزار کنیم؟

با کمی خلاقیت و به کمک ترفندهای این مقاله می‌توانید یک مهمانی تابستانی با کم‌ترین هزینه برگزار کنید.