فصل تابستان بهترین زمان برای مهمانی و دورهمی است؛ زمانی که شما می‌توانید در کنار هم بنشینید و لحظات خوشی را سپری کنید. انواع خوراکی‌های خوشمزه چیزی است که لذت دورهمی را چندین برابر می‌کند. در بین این خوراکی‌ها، شیرینی های تابستانی پای ثابت انواع مهمانی‌ها هستند و باعث جذاب‌تر شدن سفره شما می‌شوند. حتی اگر بخواهید که یک میان وعده معمولی هم داشته باشید، باز هم شیرینی های تابستانی سریع و آسان جزو بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.
به همین دلیل، ما در این مطلب قصد داریم شیرینی های تابستانی خانگی و جدید را معرفی کنیم. همه این شیرینی‌ها طرز تهیه آسانی دارند و شما می‌توانید در منزل آنها را تهیه کنید. تا انتهای مطلب همراه مجله بارجیل باشید.

شیرینی‌های تابستانی با مغزهای مقوی

یک کیک بستنی سه لایه با مغزیجات

کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که عاشق طعم انواع مغزها در شیرینی نباشد. با اینکه شما می‌توانید شیرینی‌های زیادی درست کنید، ولی ما در ادامه دو نوع از مدل‌هایی را معرفی می‌کنیم که در تابستان حسابی مزه می‌دهند.

1. طرز تهیه شیرینی تابستانی با مغز و بستنی

ترکیب بستنی، شیرینی و انواع مغز، ترکیبی فوق‌العاده است که پیشنهاد می‌کنیم آن را اصلا از دست ندهید. در ضمن، شما می‌توانید با مطالعه مقاله طرز تهیه بستنی های خانگی، بستنی‌های این رسپی را خودتان در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مغز و بستنی

آرد سفید2.5 لیوان
شیر1.5 لیوان
تخم مرغ5 عدد
شکر1.5 لیوان
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر1.5 قاشق چاخوری
بستنی وانیلی500 میلی لیتر
بستنی پسته‌ای500 میلی لیتر
بستنی توت فرنگی500 میلی لیتر
پسته، بادام هندی و گردو خرد شده1 فنجان

مرحله اول
ابتدا باید خمیر را درست کنید؛ برای این کار سفیده و زرده تخم‌مرغ را جدا کرده و در دو کاسه جداگانه قرار دهید. سپس زرده‌های تخم‌مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف بزرگ بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید تا مایهای کرم رنگ و کشدار به دست آورید.

مرحله دوم
سفیده‌ها را با همزن برقی خوب بزنید تا کاملا کف کنند و حجم آنها زیاد شود. سپس، شیر را به ظرف حاوی زرده‌های تخم مرغ، اضافه کنید. سفیده‌ها را هم به آرامی داخل این ترکیب بریزید و همه آنها را مخلوط کنید.

مرحله سوم
در ادامه، آرد سفید را دو بار الک کنید تا کاملا یکدست شود. این کار باعث می‌شود که آرد در هنگام مخلوط کردن با سایر مواد، به شکل گلوله‌ای در نیاید. بعد از الک کردن آرد، بیکینگ پودر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. آرد را کم‌کم و با حوصله به مواد دیگر اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله چهارم
در مرحله بعد، قالبی که برای پخت کیک آماده کرده‌اید را با کمی روغن مایع چرب کنید یا یک کاغذ روغنی داخل آن قرار دهید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و آن را داخل فر از قبل گرم شده و در دمای 180 درجه سانتی‌گراد، قرار دهید. پس از 30 دقیقه یک خلال دندان داخل آن فرو ببرید تا متوجه شوید کیک پخته است یا نه. اجازه دهید که کیک خنک شود تا بتوانید مراحل بعدی را طی کنید و آن را با بستنی ترکیب کنید.

مرحله پنجم
قالب شیرینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و کاغذ را طوری قرار دهید که از چهار طرف قالب بالاتر باشد؛ زیرا در مرحله آخر باید بتوانید به راحتی شیرینی را بیرون بیاورید و باید مراقب باشید که به قالب نچسبد. کیک ساده‌ای که درست کرده‌اید را به سه قسمت برش بدهید و یک بخش آن را داخل قالب قرار دهید. با فرچه کمی شیر روی کیک بمالید و یک لایه ضخیم بستنی توت فرنگی روی آن بگذارید. دوباره یک تکه دیگر از کیک را روی بستنی قرار دهید و با قلمو روی آن شیر بمالید. یک لایه بستنی وانیلی بریزید. تکه نهایی کیک را روی آن قرار دهید، دوباره با برس شیر روی آن بمالید و یک لایه بستنی پسته‌ای روی آن قرار دهید.

مرحله ششم
روی کیک را بپوشانید و آن را داخل فریزر قرار دهید. بعد از اینکه بافت این شیرینی تابستانی به خوبی منسجم شد، آن را خارج کنید و مغزهای خرد شده را روی لایه آخر بریزید. برای سرو، شیرینی را با استفاده از لبه‎های کاغذ روغنی خارج کنید و داخل بشقاب بگذارید. آن را مانند شیرینی رولت برش بدهید. البته، شما می‌توانید همین شیرینی را در داخل لیوان مخصوص بستنی بریزید و تزئین کنید.

2. شیرینی تابستانی انبه ای با انواع مغزیجات

انبه به عنوان یک میوه با طعم و بافت خاص، در اکثر نوشیدنی های تابستانی مصرف می‌شود. اگر طعم انبه را دوست دارید، می‌تواند آن را در شیرینی‌های خود هم استفاده کنید. با طی کردن مراحل زیر، یک شیرینی مقوی و خوشمزه خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه شیرینی انبه‌ای با مغزیجات

انبه خرد شده1 لیوان
شکر سفید1 پیمانه
کرهنصف فنجان
تخم مرغ2 عدد
آرد2 فنجان
بیکینگ پودر1 قاشق چایخوری
جوش شیرین1 قاشق چایخوری
ترکیب بادام، پکان و ماکادمیا نصف فنجان

مرحله اول
فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک ظرف پخت متوسط را چرب کنید. انبه، شکر، کره و تخم مرغ را با همزن برقی با سرعت متوسط به مدت 3 تا 5 دقیقه هم بزنید تا سبک و مخلوط شوند.

مرحله دوم
ظرف را کنار بگذارید و آرد، بکینگ پودر و جوش شیرین را با هم در یک کاسه الک کنید. به مخلوط انبه و تخم‌مرغ، مغزیجات خرد شده را اضافه کنید و آن را در مخلوط آرد بریزید. همه مواد را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم
خمیر را در ظرف پخت آماده شده بریزید و به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید. تعدادی از بادام‌ها یا پکان‌ها را به صورت کامل به آرامی بر روی خمیر قرار دهید. بعد از گذشت این مدت اگر خلال دندان را در وسط کیک فرو بردید و به آن خمیر نچسبید، یعنی کیک شما حاضر است.

شیرینی‌های تابستانی با میوه

مگر می‌شود تابستان باشد و ما از انواع میوه‌های تابستانی در خوراکی‌های خود استفاده نکنیم! انواع میوه جزو اصلی سالادهای تابستانی و دسرهای تابستانی محسوب می‌شوند و به شما حسابی انرژی می‌دهند. ما در ادامه دو نوع شیرینی تابستانی ساده و خوشمزه را معرفی می‌کنیم که می‌توانید آنها را در خانه درست کنید.

1. طرز تهیه مافین توت فرنگی با گردو برای تابستان

یک بشقاب مافین توت فرنگی و گردو

این شیرینی را نه تنها بزرگسالان دوست دارند، بلکه یکی از انواع شیرینی های تابستانی برای کودکان محسوب می‌شود؛ زیرا بچه‌ها عاشق طعم و ظاهر جذاب توت فرنگی هستند.

مواد لازم برای تهیه مافین توت فرنگی با گردو

تخم مرغ2 عدد
شکر120 گرم (سه چهارم پیمانه)
آرد قنادی200 گرم
کره ذوب شده50 گرم
تکه‌های توت فرنگی150 گرم
شیرنصف پیمانه
روغن مایع3/1 پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر1 و 2/1 قاشق چایخوری
گردو خرد شده3/1 پیمانه
شکر قهوه‌ایبه میزان لازم برای تزئین

مرحله اول
ابتدا آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید و کنار بگذارید. سپس شکر، تخم مرغ و وانیل را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا خمیر مافین کرم رنگ شود و بافت کشدار پیدا کند.

مرحله دوم
شیر، گردوی خرد شده، کره ذوب شده و روغن مایع را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. کمی از مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده را به مایه مافین اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. سپس با استفاده از قاشق، مواد را داخل کپسول‌های مافین بریزید و یک قسمت از آن را خالی بگذارید تا مافین‌ها پف کنند.

مرحله سوم
توت فرنگی‌های خرد شده را روی مافین‌ها بریزید و آنها را کمی با دست فشار دهید تا قسمتی از آنها در خمیر فرو برود. سپس، روی مافین‌ها مقداری شکر قهوه‌ای بپاشید. مافین‌ها را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 25 تا 30 دقیقه بگذارید تا بپزند. بعد از گذشت این زمان، این شیرینی خوشمزه حاضر است.

2. طرز تهیه تارت آلبالویی برای شیرینی تابستانی

این تارت خوشمزه را می‌توانید هم برای میان وعده خود و هم به عنوان یکی از شیرینی های شیک و مجلسی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه تارت آلبالویی

آرد370 گرم
پودر قند50 گرم
کره سرد170 گرم
نمک4/1 قاشق چایخوری
وانیل8/1 قاشق چایخوری
شیر سرد2/1 پیمانه
زرده تخم مرغ2 عدد
آلبالو800 گرم
شکر700 گرم
پودر ژلاتین2 قاشق غذاخوری
آب سرد3/1 پیمانه
پودر نارگیل و پودر پستهاختیاری برای تزئین

مرحله اول
ابتدا آرد را الک کنید تا سبک و یکنواخت شود. سپس آن را در ظرفی ریخته و نمک اضافه کنید و به قدری هم بزنید که با هم مخلوط شوند. سپس کره‌ای که در یخچال قرار داده‌اید و کاملا سرد شده است را به قطعات کوچک تقسیم کنید؛ آنها را به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم
در ظرفی دیگر، زرده‌های تخم مرغ را بریزید و هم بزنید. سپس مقداری پودر قند به زرده تخم مرغ اضافه کنید و به مدت 4 دقیقه هم بزنید تا باهم مخلوط شوند و یک بافت کرم رنگ و یکدست به وجود آید. وانیل را به مخلوط اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا وانیل بین مواد پخش شود و بوی تخم مرغ از بین برود.

مرحله سوم
سپس مخلوط را روی آرد بریزید و به حدی هم بزنید که همه مواد ترکیب شوند. به همین ترتیب، شیر را هم اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید. خمیر را با دست فشار دهید و داخل نایلون پهن کنید و اجازه دهید هوای آن خارج شود. سپس خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و بافت آن سفت شود.

مرحله چهارم
آلبالوها را بشویید و ساقه‌ها و هسته‌های آنها را جدا کنید. سپس آلبالوهای تمیز را به همراه مقداری شکر در داخل یک ظرف بریزید و اجازه دهید به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال بمانند و آب بیندازند. بعد از گذشت این مرحله، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید آرام آرام بپزند و نرم شوند. سپس مقداری پودر ژلاتین را داخل قابلمه بریزید و کمی آب سرد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

مرحله پنجم
قابلمه مخلوط ژلاتین را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا ذرات پودر ژلاتین کاملا در آب حل شوند و یک مخلوط شفاف به دست آید. سپس این مخلوط را به آلبالوها اضافه کنید و تا زمانی آن را هم بزنید که غلیظ شود. به جای پودر ژلاتین و آب، می‌توانید 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را به آلبالو اضافه کنید تا بافت آن غلیظ‌تر شود. سپس آن از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله ششم
در این مرحله، خمیر را از یخچال خارج کرده و به دو قسمت تقسیم کنید. روی یک سطح صاف را چرب کرده و هر قسمت از خمیر را به صورت دایره‌ای به قطر 2 سانتی‌متر پهن کنید. سپس قالب تارت را با روغن مایع یا کره چرب کرده و خمیر را با فشار دست در تمام قالب پهن کنید. در ادامه می‌توانید با استفاده از چنگال، دیواره‌ها و کف خمیر را سوراخ کنید تا در زمان پخت خمیر پف نکند و شکل آن بهم نریزد.

مرحله هفتم
سپس مواد میانی را در قالب روی خمیر بریزید و آن را پخش کنید. در ادامه، قسمت دیگر خمیر را روی سطحی صاف قرار دهید و با یک چاقوی تیز یا کاتر، آن را به صورت نوارهای باریک بلند برش دهید. برش‌ها را به صورت شطرنجی بر روی مواد قرار دهید و روی آن پارچه بگذارید. اجازه دهید این قالب حدود نیم ساعت در یخچال باشد.

مرحله هشتم
یک عدد زرده تخم مرغ را در قابلمه کوچکی بریزید و با چنگال خوب هم بزنید و کمی شیر هم اضافه کنید تا بافت یکدستی پیدا کند. با یک فرچه زرده تخم مرغ را روی سطح خمیر رومال کنید و روی آن کمی شکر دانه درشت بپاشید. قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده بگذارید و دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله نهم
بعد از گذشت 30 دقیقه، حرارت بالای فر را روشن کنید تا سطح خمیر کمی طلایی شود. سپس قالب را از فر خارج کرده و آن را در دمای محیط بگذارید تا کمی خنک شود. در نهایت، می‌توانید کمی پودر نارگیل و پودر پسته روی تارت خود بریزید.

شیرینی‌های تابستانی بدون فر

با اینکه کارکردن با فر ساده است و می‌توانید شیرینی‌های زیادی را در آن درست کنید، ولی با این حال ممکن است فر همیشه در دسترس نباشد و گاهی ترجیح بدهید یک شیرینی تابستانی بدون فر درست کنید. بنابراین ما در این بخش طرز تهیه دو شیرینی را به شما معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به فر، قابل تهیه هستند.

1. طرز تهیه کوکی با جو دوسر و کره بادام زمینی

تعدی کوکی جو دوسر با گیلاس و کره بادام زمینی

اگر به دنبال یک شیرینی تابستانی آسان و سریع هستید، این کوکی را حتما امتحان کنید. ما از گیلاس به عنوان میوه تابستانی در این رسپی استفاده کرده‌ایم؛ ولی شما می‌توانید آن را با میوه‌های دیگر هم درست کنید. در ضمن با مطالعه طرز تهیه کره بادام زمینی، می‌توانید خودتان آن را در منزل درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکی جو دو سر با کره بادام زمینی

شکر2 لیوان
کرهنصف فنجان
شیر6 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو3 قاشق غذاخوری
کره بادام زمینی1 فنجان
عصاره وانیلنصف قاشق چایخوری
عصاره بادامیک چهارم قاشق چایخوری
جو دوسر پرک3 فنجان
گیلاس خرد شده300 گرم

مرحله اول
در یک قابلمه بزرگ، شکر، کره، شیر و کاکائو را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید تا این ترکیب به جوش آید؛ تا حدود 3 دقیقه به صورت مدام آن را هم بزنید. سپس مخلوط را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم
کره بادام زمینی و عصاره‌ها را به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. جو دوسر و گیلاس‌های ریز شده را با تمام مواد مخلوط کنید. سپس یک کاغذ روغنی قنادی را در کف سینی بگذارید و با کمک قاشق از مخلوط بردارید و به صورت کوکی بر روی کاغذ بریزید.

مرحله سوم
سینی را در یخچال بگذارید تا شیرینی شما سفت شود. اگر به دنبال شیرینی تابستانی رژیمی هستید، می‌توانید این شیرینی را بدون شکر و با شیرین‌کننده‌های طبیعی درست کنید. به علاوه، در این شیرینی خامه وجود ندارد و زود فاسد نمی‌شود؛ پس می‌توانید آن را به عنوان تنقلات سفر تابستانی هم تهیه کنید.

2. شیرینی تابستانی با چیز کیک پسته

بدون اغراق، چیز کیک جزو پرطرفدارترین کیک‌هایی است که بدون فر و با طیف مختلفی از طعم‌ها درست می‌شود. از آنجایی که در این مطلب قصد داریم شیرینی های تابستانی را معرفی کنیم، مینی چیز کیک را آموزش می‌دهیم که بتوانید آن را به راحتی به عنوان شیرینی سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه مینی چیز کیک پسته

پنیر خامه‌ای226 گرم
کره پسته120 گرم
شکر قهوه‌ای50 گرم
شکر قنادی15 گرم
بیسکوییت خرد شده150 گرم
کره ذوب شده3 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل1 قاشق چایخوری
نمکیک چهارم قاشق چایخوری
خامه1 فنجان
خامه فرم گرفته و پودر پستهبه میزان لازم برای تزئین

مرحله اول
در یک غذاساز، بیسکوییت‌ها را بریزید و آنها را به قدری مخلوط کنید که کاملا خرد شوند. سپس کره، نمک و عصاره‌ها را اضافه کنید تا مخلوط شوند. یک قالب مافین چندتایی را کمی چرب کنید و مخلوط را داخل قالب بریزید. آنها را فشار دهید، زیرا باید بخشی از داخل قالب خالی باشد تا بعدا باقی موارد را هم اضافه کنید. قالب را به مدت حداقل 30 دقیقه یا چند ساعت در فریزر قرار دهید تا سفت شود.

مرحله دوم
در کاسه میکسر، پنیر خامه‌ای و کره پسته را با سرعت متوسط به مدت 2 دقیقه هم بزنید. شکر قهوه‌ای و شکر قنادی را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر هم بزنید. به همین ترتیب، وانیل، نمک و خامه را هم اضافه کنید و حدود 2 تا 3 دقیقه با سرعت متوسط همزن، آنها را هم بزنید. مخلوط را به صورت یکنواخت بین فنجان‌های مافین تقسیم کنید.

مرحله سوم
قالب را حداقل 8 ساعت در یخچال قرار دهید. پس از گذشت این زمان، آنها را بیرون بیاورید و با خامه فرم گرفته و پودر پسته تزئین کنید. سپس با استفاده از یک کاردک کوچک، لبه‌های چیزکیک سرد شده را جدا کنید و آنها در ظرف سرو بچینید.

شیرینی‌های تابستانی با شکلات

هر زمان که حرف شیرینی و دسر است، اسم شکلات می‌درخشد! شکلات در بیشتر موارد به صورت ذوب شده یا پودر کاکائو در انواع شیرینی مصرف می‌شود و با اکثر مواد خوراکی هماهنگی خوبی دارد؛ به همین دلیل طعمی ویژه را ایجاد می‌کند. اگر به دنبال انواع شیرینی های تابستانی جدید با طعم شکلات هستید، موارد زیر را امتحان کنید.

1. طرز تهیه ترافل لیمو با رویه شکلات

مقداری ترافل لیمویی با روکش شکلات تزئین شده

ترکیب لیمو با شکلات چیزی است که کمتر به آن توجه می‌شود؛ ولی باید بدانید که طعم شیرین شکلات و ترشی لیمو، یک ترکیب فوق‌العاده را ایجاد می‌کنند. ترافل لیمو با شکلات هم یکی از آنها است.

مواد لازم برای تهیه لیمو با رویه شکلات

شکلات سفید230 گرم
کره1 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه3 قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو2 عدد لیمو
آبلیمو1 قاشق مرباخوری
نمکیک چهارم قاشق چایخوری
شکلات تخته‌ای500 گرم
پودر پسته برای تزئینبه مقدار لازم

مرحله اول
کره را بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسد. سپس آن را به 4 قسمت تقسیم کنید. رنده پوست لیمو و خامه را در ظرفی گود روی حرارت متوسط گرم کنید و هم بزنید تا به جوش آید.

مرحله دوم
سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و نیم ساعت کنار بگذارید تا خامه، طعم لیمو را بگیرد. شکلات سفید را خرد کرده و به روش بن ماری ذوب کنید. آب لیمو و کره را اضافه کنید و بدون هم زدن کنار بگذارید.

مرحله سوم
خامه لیمویی را حرارت دهید تا به جوش بیاید. سپس آن را از توری ریز رد کنید تا پوست لیمو از مواد جدا شود. خامه را به شکلات سفید اضافه کنید و هم بزنید. وقتی مخلوط یکدست شد، روی آن را با سلفون بپوشانید و یک ساعت اجازه دهید به دمای محیط برسد.

مرحله چهارم
در ادامه، مخلوط را به مدت 5 تا 6 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید تا کمی سفت شود و بتوانید آن را با دست گرد کنید. کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید، ترافل‌ها را به شکل گلوله‌هایی به اندازه گردو در آورده و در سینی بچینید. سینی را در یخچال قرار دهید. شکلات را به روش بن ماری ذوب کرده و کنار بگذارید تا کمی خنک شود. سپس ترافل‌ها را در شکلات بغلتانید و در سینی بچینید. در صورت تمایل می‌توانید این شیرینی تابستانی را با پودر پسته و نارگیل تزئین کنید.

2. طرز تهیه مینی تارت فندق و شکلات

ترکیب فندق و شکلات همیشه یک ترکیب برنده است. تقریبا از کودکان گرفته تا بزرگ‌ترها، همگی جذب طعم خاص این دو می‌شوند. مینی تارت فندق و شکلات را به عنوان شیرینی تابستانی درست کنید و حسابی لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه مینی تارت فندق و شکلات

آردیک پیمانه
پودر کاکائویک پیمانه
پودر شکریک پیمانه
فندق پودر شدهیک چهارم پیمانه
کره ذوب شده180 گرم
وانیلیک قاشق چایخوری
زرده تخم مرغدو عدد
نمکیک چهارم قاشق چایخوری
خامه                              یک دوم پیمانه
شکلات تلخ خرد شده450 گرم
شکلات سفید و شکلات شیریرنده شده به مقدار لازم

مرحله اول
ابتدا برای تهیه لایه زیرین تارت، آرد، پودر کاکائو، پودر قند، فندق پودر شده، کره آب شده، وانیل، زرده تخم مرغ و مقدار کمی نمک را در ظرف مناسبی ترکیب کنید تا یکدست شود. خمیر به دست آمده را حدود 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم
بعد از گذشت این زمان، خمیر را در قالب‌های از قبل چرب شده بریزید. قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت)، حدود 7 دقیقه قرار دهید تا لایه زیرین این شیرینی تابستانی به خوبی بپزد. سپس قالب را از فر خارج کنید و بگذارید تا لایه زیرین آن خنک شود.

مرحله سوم
زرده‌ها را کمی هم بزنید و سپس شکر را با آنها مخلوط کنید. خامه را کمی بزنید و آن را در قابلمه مناسبی روی حرارت قرار دهید. شکلات تلخ را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. مخلوط تخم مرغ و شکر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید که خنک شود.

مرحله چهارم
در ادامه، مواد فیلینگ را روی لایه زیرین مینی تارت بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود. سپس روی مینی تارت را با فندق خرد شده تزئین کنید.

شیرینی‌های تابستانی مخصوص مجالس

اگر در حال تدارک مهمانی تابستانی هستید و می‌خواهید بخشی از خوراکی‌ها را به شیرینی خوشمزه اختصاص دهید، ما موارد زیر را پیشنهاد می‌دهیم. البته برخی از آنهایی که تا به اینجای متن توضیح دادیم نیز به عنوان شیرینی های تابستانی مخصوص مجالس به حساب می‌آیند و می‌توانند میز پذیرایی شما را جذاب‌تر کنند.

1. طرز تهیه کاپ کیک رز بری (تمشک قرمز)

یک عدد کاپ کیک رزبری با تزئین

در فصل تابستان از انواع تمشک به سادگی نگذرید و با آنها انواع دسر و شیرینی درست کنید. کاپ کیک تمشک قرمز با رنگی زیبا، هر فردی را وسوسه می‌کند که کمی از آن را میل کند.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک رز بری

آرد الک شده500 گرم
آب1 و نیم فنجان
سفیده تخم مرغ3 عدد
کره ذوب شده2 قاشق غذاخوری
عصاره بادام2 قاشق چایخوری
عصاره وانیل2 قاشق چایخوری
تمشک قرمز تازه170 گرم
خامه فرم گرفته1 فنجان
پودر قند و پودر نارگیلبه مقدار لازم برای تزئین

مرحله اول
با استفاده از همزن برقی، آرد، آب، سفیده تخم مرغ، کره ذوب شده، عصاره بادام و عصاره وانیل را در یک کاسه بزرگ هم بزنید؛ هم زدن را تا جایی ادامه دهید که کاملا خمیری شود.

مرحله دوم
سپس خمیر را با قاشق در قالب کاپ کیک بریزید. این کاپ کیک دارای دو بخش است؛ یک بخش زیرین که مواد را داخل آنها می‌ریزیم و بخش بالایی که روی شیرینی قرار می‌گیرد. پس باید خمیر را تقریبا تا بالای هر بخش از قالب بریزید و مقداری از آن را تنها در بخش پایین قالب بریزید تا بتوانید آنها را به عنوان رویه کاپ کیک استفاده کنید. آنها را در فر با دمای 175 درجه سانتی‌گراد (350 درجه فارنهایت)، حدود 15 دقیقه بپزید. پس از پخت، کاپ کیک‌ها را روی توری قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم
با استفاده از چنگال، نصف تمشک را در یک کاسه متوسط له کنید. در ظرفی دیگر، خامه و یک سوم پیمانه پودر قند را در یک کاسه بزرگ با همزن بزنید تا خامه فرم بگیرد. تمشک‌های له شده را داخل خامه فرم گرفته بریزید. سپس ترکیب خامه را با قاشق روی کیک بریزید. رویه‌های کاپ کیک را روی آنها قرار دهید. این شیرینی تابستانی خوشمزه را با پودر قند و پودر نارگیل تزئین کنید.

2. طرز تهیه براونی مغزدار با بستنی برای شیرینی تابستانی

اگر براونی را با بستنی ترکیب کنید، می‌توانید یک شیرینی مجلسی برای تابستان داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه براونی

کره ذوب شدهیک فنجان
شکر قهوه‌اینصف فنجان
شکر سفید1 و یک چهارم پیمانه
عصاره وانیلنصف قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ3 عدد
آرد                                      2.5 فنجان
جوش شیریننصف قاشق چایخوری
نمکنصف قاشق چایخوری
شکلات چیپسی نیمه شیرین1 فنجان
عصاره وانیل1 قاشق چایخوری
پودر کاکائویک سوم فنجان
بیکینگ پودریک قاشق چایخوری
بادام زمینی خرد شدهبه مقدار لازم برای تزئین

مرحله اول
ابتدا نصف فنجان کره، نصف فنجان شکر قهوه‌ای، یک چهارم فنجان شکر سفید و نصف قاشق چایخوری وانیل را در یک کاسه بزرگ با همزن بزنید تا کرم رنگ شود. یک تخم مرغ هم اضافه کنید؛ آن را حدود 2 دقیقه بزنید تا سبک و کرم رنگ شود.

مرحله دوم
یک چهارم فنجان آرد، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست تشکیل شود. شکلات چیپسی را هم داخل خمیر بریزید و هم بزنید تا در تمام خمیر پخش شود. یک ظرف پخت را چرب کنید و خمیر را به طور مساوی در ظرف پخش کنید.

مرحله سوم
یک فنجان شکر، نصف فنجان کره ذوب شده و یک قاشق چایخوری وانیل را در یک کاسه مخلوط کنید. دو عدد تخم مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید. پودر کاکائو، نصف فنجان آرد، بیکینگ پودر و نوک قاشق چایخوری نمک را به مخلوط اضافه کنید و آنها را تا جایی هم بزنید که کمی غلیظ شوند. سپس این مخلوط را روی خمیر کوکی که پخش کرده بودید، بریزید؛ این لایه باید تمام خمیر را بپوشاند.

مرحله چهارم
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. سپس ظرف پخت را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر قرار دهید و بعد از گذشت این زمان خلال دندان را داخل کیک فرو کنید تا مطئن شوید که پخته است. آن را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود.

مرحله پنجم
اگر می‌خواهید براونی را به عنوان یک شیرینی تابستانی درست کنید، می‌توانید روی آن یک اسکوپ بستنی وانیلی قرار دهید و روی بستنی را با بادام زمینی خرد شده تزئین کنید.

شیرینی های تابستانی خوشمزه با بارجیل

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بعد از مطالعه آن بتوانید خوش طعم‌ترین شیرینی‌ها را درست کنید. ولی همانطور که عنوان کردیم، در اکثر این رسپی‌ها از آجیل استفاده می‌شود؛ بنابراین انواع آجیل نقش مهمی در طعم نهایی شیرینی‌ها دارند و مغزیجات بی‌کیفیت باعث بد طعم شدن آنها می‌شوند. ما در بارجیل انواع مغزها را با کیفیت عالی و در قیمت‌های گوناگون عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید محصولات را آنلاین سفارش دهید و در سراسر کشور تحویل بگیرید. همه آجیل‌ها با بسته‌بندی استاندارد و ضمانت برای شما ارسال می‌شوند.

منبع: delish.com | tasteofhome.com