هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از این نیست که در یک بعد از ظهر سرد پاییزی، در گوشه‌ای از خانه خود بنشینید و کیک پاییزی را با یک لیوان نوشیدنی گرم بنوشید. برای این کار فقط کافیست که با طرز تهیه کیک پاییزی آشنا شوید و خودتان آن را در منزل تهیه کنید. ولی در دستور پخت کیک ساده پاییزی، لازم است یک سری رمز و راز را رعایت کنید تا حتی بوی کیک هم یادآور فصل خزان و برگ‌های نارنجی باشد؛ چه برسد به طعم آن!

بنابراین، ما در این مطلب ابتدا انواع کیک پاییزی را به شما معرفی می‌کنیم که هم برای مهمانی و هم میان وعده، مناسب هستند. سپس اموزش کیک خانگی پاییزی و بهترین نوشیدنی همراه آن را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم. تا انتهای مطلب همراه مجله بارجیل باشید.

کیک‌های پاییزی و رمز و راز محبوبیت آن‌ها در فصل سرد پاییز

با اینکه خوردن کیک پاییزی به همراه یک نوشیدنی داغ بسیار لذت‌بخش است، ولی فلسفه بیشتری پشت پختن کیک‌ها وجود دارد. برای همین خوب است که هم در فصول گرم و هم در فصول سرد سال، کیک‌های منحصر به‌فردی را درست کنید.

در تمام دنیا و اکثر فرهنگ‌ها، کیک شادی و هیجان را به مهمانی اضافه می‌کند. در حالی که یک مهمانی معمولی فقط شامل پیش غذا، غذاهای اصلی، دسر و برخی نوشیدنی‌ها می‌شود؛ ولی سرو کیک پاییزی خوش آب و رنگ، باعث می‌شود تا مهمانی شما به یادماندنی و خاطره‌انگیز شود. کیک نماد موفقیت و شکرگزاری است. وقتی شما کیک را در آخر مهمانی خود یا حتی به عنوان میان‌وعده سرو کنید، به‌طور ناخودآگاه در حال شکرگزاری هستید و حس شادی و روزهای خوب را منتقل می‌کنید؛ روزی که همه چیز خوب است و همه افراد شاد هستند.

در بین انواع کیک، بهترین کیک های پاییزی می‌توانند خیلی خوشمزه‌تر هم باشند. زیرا آنها رازهای پنهانی دارند که با رعایت آنها یک کیک عالی خواهید داشت. فصل تابستان به نوشیدنی‌های خنک خود شناخته می‌شود و پاییز به کیک‌های خود! پس از این فرصت استفاده کنید؛ این رازهای شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برای درست کردن کیک پاییزی آجیل اولین چیزی است که باید به آن دقت کنید. انواع آجیل هم عطر و بوی گرمی را القا می‌کنند و هم باعث غنی‌تر شدن طعم کیک می‌شوند. برعکس کیک‌های تابستانی که خنک هستند، کیک پاییزی باید حس گرما را ایجاد کند. آجیل بخش مهمی از این هدف است.
  • در ضمن، تزئینات کیک پاییزی را هم می‌توان جزو فوت و فن آن دانست؛ سعی کنید از رنگ‌های پاییز مثل قرمز و نارنجی، در رویه کیک استفاده کنید. البته میوه خشک را اصلا از دست ندهید. میوه تازه برای کیک بد نیست، ولی میوه‌های خشک حس پاییزی بودن بیشتری را ایجاد می‌کنند و به دلیل و بافت و رنگ خود، برای تزئینات بهتر هستند.
  • در نهایت، ادویه‌های گرم و غنی را اصلا از دست ندهید. هر کیکی که درست می‌کنید، بهتر است که داخل آن از زنجبیل، هل و دارچین هم استفاده کنید. حتی استشمام بوی آن‌ها باعث می‌شود حس کنید که در خانه گرم خود هستید و درختان خزان را تصور کنید؛ طعم گرم آن‌ها که جای خود دارد!  

معرفی انواع کیک‌های پاییزی: دسرهایی که به روزهای پاییز گرمی می‌بخشند

یک کیک پاییزی تزئین شده

اگر بخواهیم طرز تهیه کیک پاییزی را به شما معرفی کنیم، تعداد زیادی وجود دارند که در یک یا دو مقاله هم جای نمی‌گیرند. زیرا در پاییز انواع میوه و سبزیجات برداشت می‌شوند که با هر یک از آنها، می‌توانید یک کیک خوشمزه درست کنید. با این حال ما در این بخش، چند کیک پاییزی محبوب را معرفی می‌کنیم:

1. کیک ساده پاییزی با خرمالو

اگر به فکر یک کیک ساده و در عین حال خاص هستید، کیک خرمالو بهترین انتخاب است. خرمالو میوه‌ای با طعم منحصر به‌فرد است که در تمام سال نمی‌توانید آن را پیدا کنید. پس این فرصت را اصلا از دست ندهید و تنها با چند ماده اولیه ساده، یک کیک خرمالو درست کنید. در ضمن، این میوه برای بدن مزایای زیادی دارد و به دلیل کالری پایین و فیبر بالا، کیکی است که به شما کمک می‌کند دیرتر احساس گرسنگی کنید.

2. کیک تولد پاییزی

پاییز با رنگ‌های زیبا و جذابش، باعث می‌شود که تولدهای به یادماندنی هم داشته باشید. برای تزئین کیک تولید پاییزی دست شمت حسابی باز است؛ از برگ ساده و کدو تنبل گرفته تا پرتقال و نارنگی، همه آنها می‌توانند برای تزئین این کیک استفاده شوند. این کیک تولد، چند طبقه است و با رویه خامه‌ای که دارد، به شما اجازه می‌دهد تا طعم آن را بهبود بخشید و در عین حال تزئینات جذاب‌تری داشته باشید.

3. کیک پاییزی شکلاتی

فرقی ندارد در پاییز هستید یا در بهار؛ در هر صورت شکلات پای ثابت اکثر کیک‌ها است و طرفداران زیادی هم دارد. در این کیک می‌توانید با ترکیب طعم سیب نسبتا ترش و طعم تقریبا شیرین شکلات، یک طعم ملس خوشمزه را ایجاد کنید. در ضمن، مخلوط کردن دارچین با شکلات و سیب، ترکیب خیلی خوبی را به وجود می‌آورد.

4. کیک یزدی پاییزی

در نگاه اول شاید کیک یزدی خیلی ساده به نظر برسد؛ ولی پیشنهاد می‌کنیم که آن را اصلا از دست ندهید و با یک لیوان چای دارچینی و کیک یزدی، از مهمان‌های خود پذیرایی کنید. این کیک در عین سادگی، با ادویه‌های دیگر ترکیب می‌شود و طعم غنی و گرم را ایجاد می‌کند.

5. کیک پاییزی آجیلی

حال به کیکی می‌رسیم که با عطری خاص و گرم، هر فردی را به خود جذب می‌کند. این کیک با رویه آجیل درست می‌شود و به اصطلح سنگین است. یک اسلایس از آن می‌تواند سیرکننده باشد و همچنین، یک طعم اصیل را ایجاد کند؛ طعمی که در کمتر کیکی پیدا می‌شود. بدون شک این کیک برای مجالس خاص شما در پاییز، بهترین گزینه است.

6. کیک بدون فر پاییزی

شاید همیشه فر در دسترس نباشد؛ به همین دلیل شما می‌توانید با یک قابلمه و توری، این کیک را درست کنید. این کیک طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و با کمترین مواد اولیه تهیه می‌شود. ولی شما می‌توانید به دلخواه، مواد دیگر هم به آن اضافه کنید. طعم دارچین، گردو و کشمش در کنار هم خیلی خوشمزه است و این به عنوان یک کیک پاییزی مقوی هم محسوب می‌شود.

7. کیک میوه پاییزی با پرتقال

برای پاییز کیک‌های میوه‌ای زیادی وجود دارند، ولی این جزو بهترین‌هاست. زیرا حتی با دیدن تصویر آن هم یاد پاییز و بو و عطر مرکبات خوشمزه این فصل می‌افتید. تزئین روی کیک می‌تواند ترکیبی از پرتقال، گریپ فروت و پرتقال تو سرخ باشد. طرز تهیه ساده‌ای دارد و تنها با داشتن مواد اولیه کیک ساده و کمی مرکبات، می‌توانید آن را تهیه کنید.

8. کاپ کیک نارنگی

چند کاپ کیک خوش رنگ نارنجی و مینیاتوری، می‌توانند جذابیت دسرهای مهمانی شما را چندین برابر کنند. خوبی پاییز این است که به شما اجازه می‌دهد کاپ کیک‌های زیادی را درست کنید که نارنگی آن جزو پرطرفدارترین‌هاست. شما می‌توانید برای تزئین آن، از خامه با رنگ نارنجی خوراکی استفاده کنید و مقداری آجیل خرد شده روی آن بپاشید. مطمئن باشید که در همان لحظه اول همه افراد عاشق رنگ آن می‌شوند.   

طرز تهیه کیک‌های خوشمزه پاییزی: از انتخاب مواد تا پخت کامل

در این بخش قصد داریم طرز پخت کیک پاییزی که در قبل معرفی کردیم را در اینجا آموزش دهیم. روش تهیه هر کدام که دوست داشتید را می‌توانید در ادامه بخوانید و درست کنید.

نکته: در رسپی‌ها می‌توانید از میوه خشک به جای میوه تازه چه برای تزئین و چه برای مواد اولیه، استفاده کنید.

1. مواد اولیه کیک پاییزی ساده با خرمالو

آرد۲ پیمانه سر خالی
شیر۱/۲ پیمانه
شکر۲/۳ پیمانه
تخم مرغ3 عدد
روغن۱/۳ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری
بیکینگ پودر۲ ق سر پر
پور خرمالو۲/۳ پیمانه
پودر پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک پاییزی ساده با خرمالو

ابتدا باید همه مواد را در دمای اتاق بگذارید تا هم دما باشند. همه آنها را با کمک پیمانه یا لیوان فرانسوی، اندازه بگیرید. سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید. 15 دقیقه قبل فر را روشن کنید تا گرم شود. خرمالوها را با استفاده از میکسر یا غذاساز، پوره کنید.

تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و با شکر و وانیل به مدت 5 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس، پوره خرمالو را به همراه روغن مایع اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس شیر را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

در مرحله بعد باید مخلوط آرد را در سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت می‌توانید گردوی خرد شده را هم داخل مواد بریزید. قالب مورد نظر را با کره چرب کرده و آرد پاشی کنید، مایه کیک را هم داخل آن بریزید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید. دمای فر باید 180 درجه باشد و کیک معمولا بعد از 45 دقیقه به خوبی می‌پزد. سپس آن را داخل طرف مورد نظر برگردانید و اجازه دهید خنک شود.

همانطور که گفتیم، این یک کیک ساده است و نیاز به تزئینات زیادی ندارد. ولی شما می‌توانید به دلخواه خودتان، آن را با انواع مغزیجات، پودر پسته یا خرمالوی خشک شده، تزئین کنید. در ضمن شما می‌توانید با حذف شکر و استفاده از شیرین‌کننده‌های طبیعی، این رسپی را به یک کیک رژیمی مقوی تبدیل کنید.

2. مواد لازم برای تهیه کیک تولد پاییزی

یک عدد کیک تولد پاییزی
آرد همه منظوره۳ پیمانه
شکر گرانول۲ پیمانه
پوره کدو حلوایی۱ پیمانه
شیر کامل۱ پیمانه
کره بدون نمک۳/۴ پیمانه
روغن۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
عصاره وانیل۱ قاشق غذاخوری
دارچین۲ قاشق چای خوری
جوش شیرین۱.۵ قاشق چای خوری
نمک۱/۲ قاشق چای خوری
گردو خرد شدهیک فنجان

مواد لازم برای فراستینگ پنیری

پنیر خامه‌ای۱.۵ بسته
پودر قند۶ پیمانه
کره بدون نمک۳/۴ پیمانه
شربت افرا۳ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل۲ قاشق چای خوری
دارچین۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک تولد پاییزی

فر را روشن کنید و روی دمای 300 درجه فرانهایت بگذارید تا گرم شود. سه قالب گرد 8 اینچی را انتخاب کنید و کف آن‌ها را به خوبی با کره یا روغن، چرب کنید. در یک کاسه بزرگ، آرد، جوش شیرین، نمک و دارچین را با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد، مخلوط مواد خشک را 2 تا 3 بار خوب الک کنید تا در آنها گلوله‌ای دیده نشود. سپس گردو خرد شده را داخل آن بریزید و هم بزنید.

در ظرفی دیگر، کره نرم را با شکر اضافه کنید و با دور تند هم بزنید تا ذرات شکر تا مواد مخلوط و پفکی شوند. حالا تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و خوب هم بزنید. عصاره وانیل، شیر و روغن را اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید. سپس، پوره کدو حلوایی و مخلوط مواد خشک را به ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوطی یکدست ایجاد شود.

به مقدار مساوی از خمیر کیک آماده شده را در هر سه قالب بریزید و سطح آنها را صاف کنید. قالب را به مدت 40 تا 50 دقیقه در فر قرار دهید تا کیک بپزد. بعد از پخت، کیک‌ها را از قالب خارج کنید و برای حدود 45 دقیقه در فریزر بگذارید.

مراحل تهیه فراستینگ پنیری

حال به بخش درست کردن خامه جذاب روی کیک، می‌رسید. برای این کار، پنیر خامه‌ای و کره را با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس پودر قند، شربت افرا و وانیل را به آرامی داخل آن بریزید و تا جایی هم بزنی که یک خامه سبک ایجاد شود.

حال کیکی که خنک شده بود را از فریزر خارج کنید. اولین لایه را روی ظرف مورد نظرتان قرار دهید و روی آن را با خامه حاضر شده، بپوشانید به همین تریب دو لایه دیگر را قرار دهید و در نهایت، کل کیک را با خامه بپوشانید. سپس برای تزئینات، از میوه‌های خشک و پودر آجیل استفاده کنید.

3. مواد لازم برای تهیه کیک پاییزی شکلاتی

شکر۱/۲ پیمانه
خامه۵۰ گرم
کره۳۰ گرم
سیب رنده شده یا پوره شده۱۰۰ گرم

مواد کیک

تخم مرغ4 عدد
شکر۱ پیمانه سر خالی
روغن مایع۲/۳ پیمانه
آرد سفید۱ و ۱/۴ پیمانه
وانیل۱/۴ قاشق چای خوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری سر پر
بیکینگ پودر۱ قاشق سوپ خوری
دارچین۱ قاشق چای خوری
سیب پوست گرفته۳ عدد
شکلات چیپسی نسوز به دلخواه۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک پاییزی شکلاتی

آرد، پودر کاکائو، دارچین و بکینگ پودر را در ظرفی بریزید و مواد را سه بار الک کنید تا خوب مخلوط شوند. فر را با دمای 180 درجه گرم کنید. تخم مرغ‌ها را در ظرفی ریخته و به همراه وانیل و شکر، با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و غلیظ شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید و کم‌کم هم بزنید تا یکدست شوند. سپس مخلوط آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و هم بزنید. در آخر، سیب‌های خرد شده را با شکلات به مایه کیک اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید. قالب را چرب کرده و مواد کیک را داخل بریزید و به مدت 45 دقیقه با دمای 170 درجه در فر بگذارید تا پخته شود.

در حالی که کیک در حال پخت است، شکر را به تابه اضافه کنید و روی حرارت هم بزنید تا شکر حل شود. وقتی شکر کاراملی شد، باید خامه را اضافه کنید و هم بزنید، در این مرحله، مخلوط خیلی غلیظ می‌شود و باید مواد را هم بزنید تا یکدست شود و در آخر کره و سیب رنده شده را اضافه کنید و سریع مخلوط را از روی شعله بردارید. این سس شکلاتی را روی کیک بریزید و بگذارید کمی خنک شود و شکل بگیرد. اگر به طعم سیب در کیک علاقه دارید، طرز تهیه کیک عسلی سیب و بادام را هم مطالعه کنید.

4. مواد لازم برای کیک یزدی؛ کیک خانگی پاییزی

آرد۲٫۵ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
ماست۱ لیوان سرخالی
روغن مایع۱ لیوان سرخالی
پودر هل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
گلاب۳ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
کنجد و خلال بادامبه مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک یزدی

ابتدا تخم مرغ ها را با شکر در ظرف مناسبی مخلوط کنید و 50 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا کشدار و کرم رنگ شوند. سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد یکدست شوند. جوش شیرین و ماست را در ظرفی جدا با هم مخلوط کنید. حالا مخلوط ماست و جوش شیرین را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید. پس از ترکیب شدن، گلاب، عسل را هم اضافه و مخلوط کنید.

فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا گرم شود. در این حین به سراغ درست کردن باقی مواد بروید. آرد را با بکینگ پودر ترکیب کرده و دوبار الک کنید. سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را دوباره داخل الک بریزید. آنها را داخل کاسه بریزید و با لیسک مخلوط کنید تا مایه نهایی کیک به خوبی صاف و یکدست شود.

با استفاده از قیف، مایه را داخل قالب کیک یزدی بریزید. قالب‌ها را کامل پر نکنید تا کیک جایی برای پف کردن داشته باشد. قالب‌ها را در طبقه وسط فر بگذاید و اجازه دهید تا حدود 20 تا 30 دقیقه بپزد. در آخر، قالب‌ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید که کیک شما خنک شود. روی آن را با کنجد و خلال بادام تزئین کنید.

5. مواد لازم برای کیک پاییزی آجیلی

یک عدد کیک پاییزی با رویه آجیل
تخم مرغ2 عدد
آرد2 لیوان
ماست شیریندو سوم لیوان
پرتقال1 عدد
مخلوط آب پرتقال و آب جوشدو سوم لیوان
روغن مایعنصف لیوان
شکر1 لیوان
پودر هلنصف قاشق مرباخوری
پودر زنجیلنصف قاشق مرباخوری
بیکینگ پودردو سوم قاشق مرباخوری
شربت بارنصف لیوان
آجیل مخلوط به مقدار لازم

طرز تهیه کیک پاییزی با آجیل

تمام مواد را نیم ساعت قبل از یخچال بگذارید تا با محیط هم دما شوند. فر را روشن کرده و روی 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود.  قالب را چرب کرده و سپس آردپاشی کنید. آرد را سه بار الک کنید تا برای تهیه خمیر مناسب باشد. تخم مرغ‌ها رو داخل کاسه بشکنید و با همزن بزنید تا حسابی مخلوط شوند. پوست پرتقال رنده شده، شکر و ماست را هم اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. آب پرتقال را داخل لیوان بریزید و آب جوش اضافه کنید تا دو سوم لیوان پر شود. با این کار، شکر به سرعت در آب جوش حل می‌شود. سپس آنها را داخل ظرف تخم مرغ بریزید و هم بزنید.

روغن را هم داخل آن بریزید. ادویه و بیکینگ پودر را داخل آرد الک شده بریزید و مخلوط کنید. مایه کیک را داخل قالب چرب شد بریزید و به مدت 40 تا 45 دقیقه در فر بپزید. بعد از پخت، بگذارید کیک روی توری خنک شود و آن را در ظرف سرو برگردانید. یک قاشق زعفران دم کرده به شربت بار اضافه کنید. با قاشق شربت را روی کیک بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند تا مغزها در شربت کمی نرم شوند. سپس روی تمام کیک را با آجیل و پرتقال خشک، تزئین کنید.

طرز تهیه شربت بار

در یک قابلمه، 1 پیمانه شکر، نصف پیمانه آب، 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و 2 قاشق غذاخوری گلاب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. پس از گذشت تقریبا 10 دقیقه، شکر به خوبی حل می‌شود و سپس باید اجازه دهید تا شربت غلیظ شود. 2 قاشق زعفران دم کرده هم داخل آن بریزید و بگذارید تا برای پنج دقیقه دیگر بجوشد. سپس شربت بار شما حاضر است. کیک پسته و گلاب هم جزو کیک‌های گرم پاییزی است و شما می‌توانید آن را با تزئین پسته و شربت بار، تهیه کنید. برای تهیه این کیک خوشمزه، روی لینک کلیک کرده و طرز تهیه آن را مطالعه کنید.

6. مواد لازم برای تهیه کیک پاییزی بدون فر

آرد 1 و نیم لیوان
تخم مرغ4 عدد
روغنیک سوم لیوان
آب جوشنصف لیوان
وانیلنصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر2 قاشق مرباخوری
گردو خرد شدهنصف فنجان
دارچین2 قاشق چایخوری
کشمشنصف فنجان

طرز تهیه کیک بدون فر پاییزی

ابتدا زرده و سفیده را جدا کنید و سفیده را هم بزنید تا کاملا پف کند. در آخر 3 قاشق چایخوری شکر اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سپس آرد را با پکینگ پودر 3 بار الک کنید. وانیل را روی زره تخم مرغ بریزید، باقی شکر را هم اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. آب جوش را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها با آب جوش نپزند.

سپس در سه مرحله آرد را اضافه کرده و مخلوط کنید. پودر دارچین و گردوی خرد شده را هم داخل آن بریزید. در آخر هم مخلوط سفیده را در 3 مرحله اضافه کنید و با قاشق چوبی یا پلاستیکی به آرامی هم بزنید. کف قالب را چرب کرده یا از کاغذ روغنی استفاده کنید.

مواد را داخل قابلمه بریزید. از قبل یک قابلمه را روی گاز قرار دهید تا گرم شود. یک توری فلزی یا وسیله فلزی دیگر را به عنوان پایه، داخل قابلمه قرار دهید. قالب را در قابلمه بگذارید و روی آن را با دم کن بپوشانید. حدود 45 دقیقه بعد با خلال دندان چک کنید که کیک پخته شده باشد.

7. مواد اولیه برای کیک میوه پاییزی

یک کیک پرتقال پاییزی
شکر2 پیمانه
آرد2 پیمانه
تخم مرغ4 عدد
بکینگ پودر2 قاشق مرباخوری
جوش شیرین2 قاشق چایخوری
آب پرتقالیک چهارم پیمانه
پرتقال و گریپ فروت5 تا 6 عدد
پودر هلنصف قاشق چایخوری
شیر1 پیمانه
کرهیک چهارم پیمانه

طرز تهیه کیک میوه پاییزی

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. کف قالب کیک را حسابی چرب کنید و حلقه‌های میوه را روی آن قرار دهید و کنار بگذارید. آرد، بکینگ پودر و پودر هل را در یک کاسه متوسط ​​با هم مخلوط کنید. در یک ظرف دیگر، تخم مرغ‌ها را با همزن برقی 4 دقیقه بزنید تا سبک شود. شکر را اضافه کنید و 4 تا 5 دقیقه دیگر هم بزنید تا مخلوط نرم شود و پف کند.

مخلوط آرد را هم داخل آن بریزید و با سرعت متوسط ​​مخلوط کنید. در یک قابلمه کوچک، شیر و ¼ فنجان کره ذوب شده را با هم ترکیب کنید. آن را روی مواد بریزید و هم بزنید. سپس به آرامی مایه خمیر کیک را روی حلقه‌های مرکبات بریزید و روی آن را صاف کنید. ظرف را به مدت 45 دقیقه داخل فر بگذارید تا کیک بپزد.

در نهایت، آن را خارج کنید و بعد از خنک شدن، در بشقاب سرو برگردانید. روی آن را با عسل رقیق شده، زعفران و گلاب رومال کنید تا پاییزی‌تر شود. در نهایت، روی کیک را پودر پسته تزئین کنید.

8. مواد لازم برای تهیه کاپ کیک نارنگی

تخم مرغ۲ عدد
شکر۱۲۰ گرم
ماست۱۲۰ گرم
شیر۱۲۰ گرم
نارنگی۶ عدد
روغن۱۲ میلی لیتر
آرد۳۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
پوست پرتقال۱ ق چای خوری
پودر قندبه مقدار لازم
نارنگی خشک به مقدار لازم

طرز تهیه کاپ کیک نارنگی پاییزی

نارنگی ها را بشویید و پوست بگیرید و آنها را با چاقوی تیز از پهنا، برش دهید. آرد را با بکینگ پودر در ظرفی ریخته و مخلوط کنید. سپس آرد را دو بار الک کنید. تخم‌مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. پوست‌های پرتقال را بجوشانید تا تلخی آنها گرفته شود.

در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ‌ها را بشکنید و به همراه شکر، هم بزنید تا کاملا مخلوط شما یکدست شود. سپس روغن، ماست، شیر و پوست پرتقال را هم اضافه کنید و مواد را هم بزنید. بعد از این مرحله، نوبت به اضافه کردن آرد و بکینگ پودر الک شده می‌رسد. آنها را اضافه کنید و در یک جهت با همزن دستی به آرامی هم بزنید تا مواد یکدست و کرم رنگ شود.

فر را با دمای 180 درجه روشن کنید و بگذارید گرم شود. در این زمان به قالب مافین مقداری شکر اضافه کنید و نارنگی را که از قبل خرد شده بود را به قالب مافین اضافه کنید. مایه کیک را با کمک قاشق روی نارنگی بریزید تا سطح آن را بپوشاند. با قاشق روی سطح نارنگی‌ها را صاف کنید. قالب را به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید تا کاپ کیک‌ ها پخته و روی آن طلایی شود. بعد از این مدت کاپ کیک آماده است. آن را با نارنگی خشک و مقداری خامه قنادی یا صبحانه، تزئین کنید.

ترکیب‌های بی‌نظیر: نوشیدنی‌هایی که با کیک‌های پاییزی شما را شگفت زده می‌کنند

نوشیدنی و کیک با تم پاییزی

بدون اغراق باید گفت که چیزی که طعم یک کیک پاییزی را عالی می‌کند و باعث می‌شود از خوردن آن حسابی لذت ببرید، یک نوشیدنی با کیفیت است. با وجود بسیاری از نوشیدنی‌های پاییزی، ولی هنوز هم موارد زیر بهترین هستند:

1. چای؛ بهترین همراهی برای کیک

حتی تمام نوشیدنی‌های جهان را بگردیم، شاید هیچ کدام به اندازه چای سیاه مناسب کیک نباشند. یک فنجان چای با کمی چوب دارچین و هل، باعث می‌شود که کیک پاییزی شما تکمیل شود. البته، افراد زیادی هم این روزها چای سبز را ترجیح می‌دهند که بی‌دلیل هم نیست. چای سبز طعم و عطر خوبی دارد و مزایای مختلفی به بدن می‌رساند.

2. دمنوش؛ یار فصول سرد           

اگر می‌خواهید مهمانی شما خاص باشد، پس دمنوش را اصلا فراموش نکنید. انواع دمنوش به دلیل فوایدی که دارند و به صورت گرم سرو می‌شوند، بهترین گزینه برای فصل پاییز هستند. آنها با طبع گرم خود، بدن شما را از داخل حرارت می‌دهند و باعث ایجاد آرامش می‌شوند. علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن شما را هم تقویت می‌کنند. در پایان باید بگوییم که عطر دمنوش در کنار کیک پاییزی، ترکیب فوق‌العاده‌ای است؛ مطمئن باشید که ترکیب این عطرها تا سال‌ها در ذهن مهمانان شما باقی می‌مانند. برخی از بهترین دمنوش‌ها برای همراهی کیک پاییزی، عبارت‌اند از: دمنوش زنجبیل و عسل، بابونه، دمنوش دارچین، میخک، دمنوش سیب و به.

3. قهوه؛ تلخ ولی خاص       

هرچه بخواهیم از عطر و طعم بگوییم، نمی‌توانیم قهوه را از قلم بیندازیم. قهوه با عطر گیرا و طعم غنی خود، باعث می‌شود که کیک پاییزی شما خوشمزه‌تر شود. زیرا قهوه هماهنگی خوبی را با انواع کیک مخصوص کیک‌های پر ادویه دارد. شاید در تابستان یک نوشیدنی خنک برای کیک مناسب باشد، ولی در پاییز این قهوه است که طعم کیک را بهبود می‌بخشد.

4. هات چاکلت با فندق؛ گرم و پاییزی

مگر می‌شود فردی را پیدا کرد که عاشق طعم شکلات و فندق نباشد! از بچه‌ها گرفته تا بزرگسالان، همگی عاشق این نوشیدنی خوشمزه هستند. البته هات چاکلت بسیار غلیظ است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا آن را در کنار کیک ساده پاییزی سرو کنید. زیرا اگر طعم کیک هم پیچیده باشد، ممکن است باعث شود که مهمانان نتوانند که متوجه عطر و طعم کیک شوند.

کیک های پاییزی خوشمزه با بارجیل

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، آجیل رمز و راز اصلی کیک پاییزی است. پس باید بهترین و تازه‌ترین آن را تهیه کنید تا عطر و طعم کیک را خراب نکند. ما در بارجیل انواع آجیل و همچنین میوه خشک را با کیفیت عالی ارائه می‌کنیم. تنوع مغزیجات و خشکبار به حدی بالا است که بدون شک هرچیزی را چه برای مواد اولیه و چه برای تزئین بخواهید، در بارجیل پیدا می‌کنید. تمامی محصولات به صورت تضمینی و با بسته‌بندی استاندارد برای شما ارسال می‌شوند. کافیست وارد سایت ما شوید و محصول مورد نظرتان را سفارش دهید تا اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

منبع: olivemagazine.com | delish.com