هدایای سازمانی برای مناسبت های خاص، یک راه قدرتمند برای تقویت روابط تجاری و نشان دادن قدردانی از مشتریان و کارمندان است. با این حال، یافتن تعادل بین هزینه و کیفیت می‌تواند چالش برانگیز باشد. خبر خوب این است که می‌توانید برای هدایای سازمانی با بودجه کم، برنامه‌ریزی کنید و مطمئن باشید که چیزی از کیفیت هدیه کم نمی‌شود.
بنابراین، در این مطلب به شما می‌گوییم که هنگام خرید هدایای سازمانی برای کارمندان و مشتریان، چه استراتژی‌هایی را به کار ببرید تا هزینه شما کاهش یابد. تا انتهای مطلب همراه مجله بارجیل باشید و با این 5 استراتژی آشنا شوید.

1. تحلیل نیازها و اولویت‌بندی هزینه‌ها

به جای انتخاب اقلام عمومی، به این فکر کنید که واقعا چه چیزی برای گیرندگان شما مفید است. علایق، سرگرمی‌ها یا ترجیحات آنها را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر مشتری شما از باغبانی لذت می‌برد، می‌توانید مجموعه‌ای از ابزارهای باغبانی یا گلدان‌های باکیفیت را به او هدیه دهید. اگر او اهل خوردن قهوه است، انواع قهوه یا اکسسوری‌های مربوط به آن بهترین گزینه هستند.
با انتخاب پک هدیه سازمانی که با زندگی شخصی یا حرفه‌ای آنها همخوانی دارد، نشان می‌دهید که برای در نظر گرفتن نیازها و علایق آنها وقت گذاشته‌اید و این موضوع ارزش هدیه را افزایش می‌دهد. در ضمن، باید بر اساس نیاز مشتریان، هزینه را اولویت‌بندی کنید. برای مثال اگر نزدیک به شب یلدا است، فقط بر روی شب یلدا تمرکز کنید و خرج‌های اضافی یا مناسبت‌های دیگر فعلا را کنار بگذارید.

2. خرید عمده و بهره‌برداری از تخفیف‌ها

عکسی فانتزی از سبد خرید روبه روی لپ تاپ

خرید هدایا به صورت عمده می‌تواند هزینه هر کالا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بسیاری از تامین‌کنندگان برای سفارش‌های بزرگتر، تخفیف ارائه می‌کنند؛ بنابراین، این می‌تواند برای شما سودمند هم باشد. یعنی هم خرید بیشتری انجام می‌دهید و هم هزینه شما کاهش می‌یابد. این موضوع مخصوصا برای زمانی مفید است که شما می‌خواهید هدایای سازمانی را بین چندین گروه از مشتریان و یا در رویدادهای مختلفی ارائه کنید.
برای این کار می‌توانید با یک تامین‌کننده معتبر کار کنید که هدایای سازمانی را عرضه می‌کند. این تولیدکنندگان معمولا قیمت‌های رقابتی و محصولات با کیفیت بالا را ارائه می‌دهند. یک تامین‌کننده خوب می‌تواند تخفیف‌های عمده، گزینه‌های سفارشی‌سازی و تحویل به موقع را ارائه دهد و اطمینان حاصل کند که با هزینه منصفانه، بالاترین کیفیت و کالایی با ارزش را دریافت می‌کنید.

3. استفاده از منابع محلی و تولیدات داخلی

خرید از منابع محلی و تولیدات داخلی، اغلب می‌تواند مقرون به‌صرفه‌تر از کالاهای وارداتی باشد. تامین‌کنندگان داخلی می‌توانند محصولات منحصر به‌فرد و با کیفیت بالا ارائه دهند و به شما کمک کنند تا از هزینه‌های حمل و نقل بالا جلوگیری کنید. به علاوه، حمایت از کسب و کارهای محلی نشان می‌دهد که شرکت شما با تولیدکنندگان داخل کشور مشارکت دارد و این نشانه مثبتی برای سازمان است. در ضمن، شما می‌توانید با خرید آنلاین هدایای سازمانی، هزینه رفت و آمد یا صرف وفت برای پیدا کردن هدیه را نیز کاهش دهید.

4. ایجاد همکاری با تامین‌کنندگان و مذاکره بر سر قیمت‌ها

دو مرد در حال دست دادن به یکدیگر

ایجاد روابط قوی با تامین‌کنندگان می‌تواند برای خرید هدیه سازمانی خاص برای مدیران، سودمند باشد. از طرفی، می‌توانید با این تامین‌کنندگان بسته‌های تبلیغاتی مشترک تهیه کنید تا هر دو طرف سود ببرید و از این طریق هم هزینه خود را کاهش دهید. با به اشتراک گذاشتن منابع و هزینه‌ها، می‌توانید هدایایی با کیفیت بالاتر و قیمت کمتر ارائه دهید.
این نه تنها تاثیر هدایا را به حداکثر می‌رساند، بلکه شبکه ارتباطات تجاری شما را نیز تقویت می‌کند. در صورت مذاکره و همکاری با تامین‌کنندگان، می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف از آنها خرید کنید و در این صورت، آنها قیمت کمتری را برایتان در نظر می‌گیرند؛ زیرا شما دیگر به مشتری پای ثابت آنها تبدیل شده‌اید.

5. شخصی‌سازی و انتخاب گزینه‌های با کیفیت مناسب

شخصی سازی هدایای سازمان می‌تواند تاثیری ماندگاری در ذهن مشتری داشته باشد و در عین حال هزینه‌ها را کاهش دهد. با کارهایی مثل افزودن نام شرکت یا سفارشی کردن بسته‌بندی با نام مشتری یا کارمند خود، نشان می‌دهید که شما برای فرد ارزش قائل هستید. این نشان می دهد که شما آنها را نه به عنوان یک کارمند، بلکه به عنوان یک عضو ارزشمند شبکه کسب و کار خود می بینید.
خرید هدیه سازمانی سفارشی، می‌تواند حتی اقلام ساده را خاص و خلاقانه جلوه دهد. در عین حال، معمولا هزینه این نوع هدایا کمتر است؛ برای مثال، اگر نام شرکت خود را روی تعداد زیادی از ماگ چاپ کنید، فروشنده با قیمت کمتری این را حساب می‌کند و هزینه شما نیز کاهش می‌یابد.
در ضمن، شما به راحتی می‌توانید به چندین هدیه فکر کنید و باعث شوید که فکرتان حسابی درگیر شود؛ اما گاهی اوقات، یک هدیه با کیفیت بالا می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. با سرمایه‌گذاری روی یک هدیه تجاری متفکرانه و خوش ساخت، نشان می‌دهید که برای کیفیت و دوام ارزش قائل هستید. این نه تنها ارزش درک شده هدیه را افزایش می‌دهد، بلکه بیانگر میزان تعهد شما است. در ضمن، با خرید یک هدیه با کیفیت، می‌توانید از هزینه کردن برای چندین هدیه جلوگیری کنید. علاوه بر این، به فکر پک هدیه شرکتی با بسته بندی زیبا باشید تا در نظر مشتریان و کارمندان، باکیفیت‌تر نشان داده شود.

خرید هدایای سازمانی پیش از مناسبت ها چه تاثیری در کاهش هزینه ها دارد؟

برنامه ریزی و خرید هدایای سازمانی برای کارمندان در زمان پیش از مناسبت‌ها، به معنی پیدا کردن کالاهای مقرون به‌صرفه است. این به شما کمک کند تا قیمت‌های بهتری پیدا کنید و از عجله‌های لحظه آخری جلوگیری می‌کند. زیرا عجله کردن معمولا منجر به پرداخت هزینه‌های بالاتر می‌شود. در این صورت، شما می‌توانید از تخفیف‌ها، فروش و قیمت‌های عمده مطلع باشید. در طول سال به خرید هدایای سازمانی با تخفیف ویژه دقت کنید و اگر همه چیز مناسب بود، از قبل خریدتان را انجام دهید. در ضمن، خرید از قبل به شما این امکان را می‌دهد که زمان کافی برای تحقیق و مقایسه قیمت‌ها داشته باشید و مطمئن شوید که بهترین قیمت را دریافت می‌کنید.

خرید هدایای سازمانی اقتصادی از بارجیل

ما در بارجیل انواع آجیل، خشکبار، قهوه، چای و دمنوش را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌کنیم. در ضمن، تمامی سازمان‌ها می‌توانند هدیه سفارشی‌سازی شده خود را از ما خریداری کنند. بدون شک خرید عمده می‌تواند نقش زیادی در کاهش هزینه‌های شما داشته باشد. تمامی محصولات بارجیل، جزو بهترین هدایای سازمانی هستند که در مناسبت‌های مختلف مثل نوروز، یلدا، روز کارمند و …، می‌توانید آنها را تهیه کنید. همگی با بسته‌بندی زیبا و اصولی تقدیم شما می‌شوند.

منبع: sptecs.com | greyt.in