با فرا رسیدن فصل پاییز، پای انواع دسر و کیک جدید هم به رژیم غذایی ما باز می‌شود. هرچه کیک شما گرم‌تر باشد، حس و حال خوبی را در این فصل ایجاد می‌کند. کیک پای سیب یکی از بهترین کیک های پاییزی است که هم برای مجالس و هم برای مهمانی‌های خودمانی، مناسب است. حال اگر کمی دارچین هم به آن اضافه کنید، کیک شما تکمیل می‌شود. طرز تهیه پای سیب بسیار آسان است و در سریع‌ترین زمان و با مواد اولیه ساده، می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید.
ما نیز در این مطلب قصد داریم طرز تهیه پای سیب و دارچین، نحوه تزئین آن و نوشیدنی کنار پای سیب را به شما معرفی کنیم. تا انتهای مقاله همراه وبلاگ بارجیل باشید.

پای سیب با طعم دارچین؛ دسر ایده‌آل برای فصل پاییز

پای سیب به دلیل داشتن مواد میانی گرم، برای روزهای سرد پاییزی بسیار گزینه خوبی است. در ضمن، اگر به آن کمی دارچین هم اضافه کنید، به طور ناخودآگاه بوی پاییز و زمستان را از آن دریافت می‌کنید. با اینکه در مواد اولیه آن گردو وجود ندارد، ولی برخی از افراد به آن گردو هم اضافه می‌کنند و این باعث می‌شود که طبع گرم‌تری داشته باشد. با وجود فصل برداشت سیب زرد در پاییز، شما می‌توانید این پای را با سیب تازه، درست کنید. با توجه به تمام این توضیحات، متوجه شدیم که چرا کیک پای سیب، یک دسر ایده‌آل برای فصل پاییز است.

مواد اولیه پای سیب؛ لیست کامل مواد اولیه و نکات مهم

برای تهیه پای سیب خانگی، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

آرد سفید۲٫۵ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیرنصف پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل۱ پنس
پودر قند۴ قاشق غذاخوری
کره۷۵ گرم
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع۵۰ گرم
سیب۲ عدد
دارچین۱ قاشق غذاخوری

• برای تهیه پای سیب بهتر است از سیب سبز استفاده کنید. زیرا بافت آن سفت است و طعم ترشی دارد که ترکیب آن با دارچین و شکر، خیلی خاص می‌شود. در ضمن، باعث می‌شود که بافت شیرینی در طول پخت تغییر نکند. با این حال، برخی از افراد سیب قرمز را تریج می‌دهند که در این صورت بهتر است سیب شما خیلی نرم نباشد و سیب سفت را انتخاب کنید.
• برای پخت انواع پای خانگی، حتما از آرد مرغوب استفاده کنید؛ زیرا روی کیفیت خمیر بسیار تاثیرگذار است.
• در داخل پای سیب می‌توانید از گردو خرد شده هم استفاده کنید.

دستور پخت پای سیب؛ قدم‌به‌قدم تا یک دسر خوشمزه

یک کیک پای سیب بزرگ

برای تهیه پای سیب خانگی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول
ابتدا کره، تخم‌مرغ و شیر را از یخچال خارج کنید تا با دمای آشپزخانه یکسان شود. پس از نرم شدن کره، آن را در ظرف مناسبی با شکر مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا رنگ آن کرمی شود.
بعد از اینکه مخلوط شکر و تخم مرغ کرم رنگ شد، وانیل را اضافه هم کنید. دقت کنید که وانیل نباید خیلی زیاد باشد و فقط کمی به عنوان عطر، آن را اضافه کنید. زیرا مقدار زیاد وانیل می‌تواند کیک شما را تلخ کند.

مرحله دوم
بعد از اضافه کردن وانیل، همه مواد را کمی مخلوط کنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. آرد را با بیکینگ پودر ترکیب کنید و آن را الک کنید تا کاملا صاف شود.
در این مرحله، شیر را به همراه نصف آرد الک کرده، به مخلوط کره، شک و تخم مرغ اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. سپس، باقیمانده آرد را هم کم‌کم اضافه کنید تا مایه شیرینی یکدست شود.

مرحله سوم
حالا سیب‌ها را پوست گرفته، به صورت ورقه‌ای خرد کنید و کنار بگذارید. در ادامه باید برای پخت آماده شوید؛ قالب مخصوص پای سیب را کمی چرب کنید یا یک کاغذ مخصوص شیرینی پای سیب، داخل آن قرار دهید.
یک پنجم حجم قالب پای سیب را با مایه شیرینی پر کنید. سپس پودر قند و دارچین را با هم مخلوط کنید و سیب‌های ورقه شده را داخل مخلوط پودر قند و دارچین بغلتانید و داخل قالب قرار دهید. البته، می‌توانید سیب را در قالب بگذارید و سپس پودر قند و دارچین را روی آن بریزید.

مرحله چهارم
در این مرحله، مایه شیرینی را روی سیب‌ها بریزید. البته، باید حدود نیمی از حجم قالب خالی باشد تا جا برای پف کردن شیرینی باقی بماند. فر را 15 دقیقه قبل با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا گرم شود. حالا قالب کیک پای سیب را داخل سینی قرار دهید و به مدت 30 الی 40 دقیقه داخل فر بگذارید تا کاملا بپزد و پف کند. بعد از خنک شدن، کیک را داخل ظرف مورد نظرتان بگذارید و روی آن را تزئین کنید. مواد مختلفی برای تزئین وجود دارند که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم.
نکته: ما در این مقاله کیک پای سیب را آموزش دادیم. برای درست کردن شیرینی پای سیب هم می‌توانید دقیقا همین مراحل را طی کنید، با این تفاوت که قالب شیرینی کوچک‌تر است و باید چند قالب را پر کنید.

تزیین پای سیب؛ چگونه دسر خود را به یک اثر هنری تبدیل کنیم

فرقی ندارد که پای سیب را برای مهمان‌ها درست می‌کنید یا برای میان وعده خود، در هر صوت تزئینات اولین چیزی هستند که شما را به سمت این شیرینی خوشمزه جذب می‌کنند. در واقع، طعم آن را هنوز نچشیده‌اید و نمی‌دانید چقدر خوشمزه است؛ اگر ظاهر آن خوب نباشد، ممکن است کسی دوست نداشته باشد که آن را امتحان کند. راه‌های مختلفی برای تزئین پای سیب و دارچین وجود دارند که از طریق برخی از آنها، می‌توانید دسرتان را به یک اثر هنری جذاب و هوس‌برانگیز تبدیل کنید. مواد زیر گزینه‌های خوبی برای این کار هستند:
• پودر قند و گل محمدی
• پودر دارچین و گردو خرد شده
• پودر قند و دانه انار
• پودر قند و پسته خرد شده یا پودر پسته
• خامه قنادی
• پودر نارگیل خشک
• سیب خشک و چوب دارچین
• شکلات ذوب شده شیری و سفید
• توت فرنگی خشک شده یا تازه
• مغز بادام خرد شده بدون پوست
• میوه تازه مثل توت فرنگی، نارنگی و کیوی
• بستنی وانیلی و پودر پسته
ما موادی که بهترین هماهنگی با پای سیب دارند را به شما معرفی کردیم؛ ولی این سلیقه شما است که چطور آنها را کنار هم قرار می‌دهید. برای مثال، می‌توانید نصفی از آن را با پودر قند بپوشانید و بخش دیگر آن خالی باشد. میوه خشک‌ها را می‌توانید به طور مرتب یا پخش شده روی کیک قرار دهید. در ضمن، انواع شابلون کیک وجود دارند که همگی را می‌توانید برای تزئین کیک سیب و دارچین استفاده کنید. تمامی این‌ها به سلیقه و مواد در دسترس شما بستگی دارد.

پای سیب و نوشیدنی‌های خوشمزه برای تکمیل طعم آن

چند عدد پای سیب و چای

انواع نوشیدنی کنار پای سیب، چیزی است که لذت خوردن یک دسر خوشمزه را تکمیل می‌کند. برخی از بهترین نوشیدنی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

1. چای سیاه

بدون شک، چای اولین گزینه‌ای است که به همراه انواع کیک پیشنهاد می‌شود. بدون اغراق هر نوع کیک را می‌توانید با چای سیاه میل کنید و یک ترکیب فوق‌العاده داشته باشید. در اکثر مواقع، چای سیاه ساده به عنوان نوشیدنی در کنار پای سیب و دارچین استفاده می‌شود. برای تنوع بخشیدن، می‌توانید کمی زعفران یا گل محمدی هم به آن اضافه کنید. با اینکه در خودِ پای شما دارچین وجود دارد، ولی در صورت تمایل می‌توانید یک چوب دارچین هم داخل قوری چای بندازید.

2. قهوه

مگر می‌شود که از نوشیدنی برای کیک صحبت کرد و چیزی از قهوه نگفت! با اینکه اکثر افراد چای را ترجیح می‌دهند، ولی قهوه هم طرفداران خود را دارد. در ضمن، پای سیب طعم خیلی پیچیده‌ای ندارد و جزو کیک‌های نسبتا ساده محسوب می‌شود. بنابراین طعم ساده آن با تلخی قهوه می‌تواند ترکیب خوبی را ایجاد کند. اگر هنگام شب این دسر را سرو می‌کنید، می‌توانید از قهوه کافئین پایین استفاده کنید تا مناسب زمان شب باشد.

3. دمنوش

این روزها انواع دمنوش به گزینه‌ای پرطرفدار در کنار کیک تبدیل شده‌اند؛ به طوری که اکثر کافه‌ها بخش زیادی از نوشیدنی‌های منوی خود را به دمنوش اختصاص می‌دهند. بنابراین، دمنوش را اصلا از دست ندهید و آن را برا نوشیدنی کنار پای سیب سرو کنید. دمنوش‌های زیادی وجود دارند و بنا به سلیقه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. دمنوش زنجبیل، دمنوش بابونه، دمنوش چای ترش و چای سبز، بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.

پای سیب خوشمزه با بارجیل

همانطور که مطالعه کردید، در پای سیب می‌توانید انواع میوه خشک و مغزیجات را هم استفاده کنید. علاوه بر این، نوشیدنی‌هایی وجود دارند که لذت خوردن آن را چندین برابر می‌کنند. ما در بارجیل همگی این مواد اولیه را با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون به‌صرفه عرضه می‌کنیم. کافیست وارد سایت بارجیل شوید و سفارش خود را ثبت کنید تا محصولات در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین بسته‌بندی، برای شما ارسال شوند.

منبع: allrecipes.com | recipetineats.com

چه نوع سیب‌هایی برای تهیه پای سیب بهترین هستند؟

سیب زرد بافت سفت‌تری دارد و برای پای سیب بهتر است. زیرا به حفظ بافت کیک در حین پخت کمک می‌کند. در ضمن طعم ترش آن نیز، هماهنگی خوبی با دارچین و شکر دارد.

چطور می‌توانم پای سیب را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه‌دارم؟

شما می‌توانید پای سیب پخته شده را با سلفون بپوشانید و تا 2 روز در دمای اتاق و تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید. در ضمن، شما می‌توانید شیرینی را در فویل بپیچید و در ظرف در بسته قرار دهید و آن را تا 4 ماه در فریزر نگهداری کنید.

آیا می‌توانم پای سیب را بدون قند درست کنم؟      

بله؛ شما می‌توانید از شکر رژیمی یا انواع شیرین‌کننده‌های طبیعی استفاده کنید.

برای داشتن پای سیب تردتر، چه نکاتی را باید رعایت کنم؟

برای ترد شدن پای سیب، از قالب یا سینی فلزی استفاده کنید. زیرا سریع‌تر گرم می‌شود و این باعث ترد شدن خمیر خواهد شد.

آیا می‌توانم پای سیب را با مواد دیگر پر کنم؟

بله؛ گلابی و گیلاس میوه پرطرفدار هستند که به جای سیب در پای سیب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چه نوشیدنی‌هایی با پای سیب بهترین تطابق را دارند؟

چای، انواع دمنوش و قهوه، جزو بهترین نوشیدنی‌ها در کنار پای سیب محسوب می‌شوند.

بهترین نوشیدنی‌های پاییزی برای کنار پای سیب کدامند؟

دمنوش زنجبیل لیموترش، دمنوش قاصدک، دمنوش زعفران و چای سیب، بهترین نوشیدنی های پاییزی برای کنار پای سیب به شمار می‌روند.

آیا قهوه و پای سیب ترکیب خوبی هستند؟

بله؛ طعم پای سیب دارچین با طعم تلخ قهوه به خوبی هماهنگ می‌شود. در ضمن پای سیب یک کیک نسبتا خاص است و ترکیب کردن آن با قهوه، باعث می‌شود که طعمی جدید ایجاد شود.

آیا می‌توان از میوه‌های تازه برای تزیین پای سیب استفاده کرد؟

بله؛ توت فرنگی، نارنگی، کیوی، دانه انار و سیب تازه را می‌توان برای تزئین پای سیب استفاده کرد.