شب یلدا بدون خوراکی‌های رنگی‌رنگی کامل نمی‌شود! ترافل انار یکی از خوشمزه‌ترین دسرهاییست که می‌توانید برای شب یلدا در منزل آماده کنید. ترافل‌ها بین بچه‌ها محبوب‌اند و بزرگترهای عاشق شکلات میز از خوردن آن‌ها لذت می‌برند. اگر دوست دارید طرز تهیه ترافل انار برای شب یلدا را یاد بگیرید، ادامه این مطلب را به هیچ‌وجه از دست ندهید. البته ایده‌های دیگری هم برای شام و دسر یلدا  مثل کیک هندوانه شب یلدا وجود دارند اما پیشنهاد می‌کنیم از درست کردن ترافل انار غافل نشوید!

مواد لازم برای تهیه ترافل انار

مواد لازم برای تهیه ملاس انار:

  • ۲ فنجان آب انار صددرصد طبیعی
  • ۳/۱ فنجان شکر سفید
  • ۲ و ۲/۱ قاشق غذاخوری آبلیمو

مواد لازم برای تهیه ترافل:

  • ۱۱۵ گرم پنیرخامه‌ای بدون چربی
  • ۲ فنجان پودر قند
  • ۱ فنجان چیپس شکلات نیمه شیرین
  • ۲/۱ قاشق غذاخوری ملاس انار
  • ۳۵۰ گرم روکش شکلات

طرز تهیه ترافل انار در منزل

مرحله اول: برای تهیه ملاس انار، آب انار را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی شعله ملایم بگذارید تا بجوشد. سپس ۳/۱ فنجان شکر سفید و آبلیمو را هم بزنید تا کاملا حل شوند. بعد از به جوش آمدن حدود یک ساعت هر ۱۰-۱۵ دقیقه یکبار محتویات قابلمه را هم بزنید. تا زمانی به این کار ادامه دهید که یک لایه نازک از مواد روی کفگیر باقی بماند. باید حجم ملاس شما به حدود ۴/۳ فنجان کاهش پیدا کند. زمانی که این اتفاق افتاد، آن را از روی حرارت برداشته و داخل یخچال نگهداری کنید.

مرحله دوم: پنیر خامه‌ای را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید با اتاق هم‌دما شود. سپس آن را باز کرده و داخل کاسه مخلوط‌کن بریزید.

مرحله سوم: ۱ فنجان پودر قند را به پنیر خامه‌ای اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: چیپس شکلات را در یک کاسه کوچک بریزید و ذوب کنید. توجه داشته باشید که در حین ذوب شدن شکلات را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم: شکلات ذوب شده را به مخلوط پنیر خامه‌ای و پودر قند اضافه کنید. با استفاده از یک چنگال، این مواد را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم: بعد از این که مخلوط کاملا یکدست شد و جا افتاد، ۲/۱ قاشق غذاخوری ملاس انار را اضافه کرده و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله هفتم: ۱ فنجان پودر قند باقی مانده را اضافه کرده و با سایر مواد ترکیب کنید. مخلوطی که بدست می‌آورید باید نیمه سفت باشد. اگر بعد از اضافه کردن پودر قند هنوز مخلوط سفت نشده بود، مجددا ۴/۱ فنجان پودر قند اضافه کنید. حالا روی این مواد را با بسته‌بندی پلاستیکی بپوشانید و به مت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

مرحله هشتم: مواد را از یخچال خارج کنید. حالا به اندازه گردو از مخلوط گلوله‌های کوچک بردارید. توجه کنید که این ماده به دلیل داشتن خامه بدون چربی، مستعد ذوب شدن است. به همین دلیل اگر در حین کار مواد خیلی نرم شد و به سختی می‌توانستید به کار ادامه دهید، آن را دوباره برای مدت ۱۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا سفت شود.

مرحله نهم: اگر می‌خواهید ترافل‌های خود را در پودر قند یا شکلات بغلتانید، در این مرحله کارتان را انجام دهید. سپس از آن‌ها در یک ظرف دردار، داخل یخچال نگهداری کنید.

مرحله دهم: ترافل‌ها را روی بشقاب پوشیده شده با فویل بچینید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فریزر بگذارید تا منجمد شوند. در این فاصله، روکش شکلاتتان را ذوب کنید. حواستان باشد در ظرفی این کار را انجام دهید که عمق کافی برای غلتاندن ترافل‌ها را داشته باشد.

مرحله یازدهم: حالا ترافل‌ها را تک به تک در روکش شکلات بغلتانید. برای خارج گردن ترافل‌ها از کاسه شکلات، می‌توانید از یک چنگال به صورتی استفاده کنید که ترافل‌ها روی چنگال قرار بگیرند. حواستان باشد چنگال را در ترافل‌ها فرو نکنید! می‌توانید در این مرحله از تزئینات دلخواه خودتان نیز استفاده کنید.

مرحله دوازدهم: ترافل‌ها را به مدت ۵ روز داخل یخچال و درون یک ظرف دردار نگهداری کنید تا کاملا سفت شوند.

آیا ترافل انار یک خوراکی رژیمی است؟

ترافل اناری که در این مطلب تهیه آن را آموزش دادیم، در کنار سایر دسرها مثل کوکی انار و ژله انار ویژه شب یلدا، یک خوراکی رژیمی و کم‌چربی محسوب می‌شود. در این دستور تهیه از خامه بدون چربی استفاده شده و هر ترافل بزرگ، ۱۷۲ کالری، ۲۶ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین و ۷ گرم چربی دارد.

منابع: food52 | amyshealthybaking